Handläggare av myndighetsärenden

Polismyndigheten i Gävleborgs län / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län i Ospecificerad arbetsort

Vi söker dig som vill vara med och bidra till att utveckla polismyndigheten i Gävleborgs Län

Polismyndigheten är uppdelad i polisområdena Södra, Mellersta och Norra Gävleborg samt avdelningarna Länskriminalpolisen, Länsordningspolisen och Länskommunikationscentralen.

Målet för Polisen är att minska brottsligheten, öka människors trygghet och ge god service. För att kunna nå dessa mål krävs kompetenta medarbetare som är engagerade i sitt arbete.

Gävleborgs län är Norrlands sydligaste län och Gävle, som är länets huvudort, ligger 20 mil norr om Stockholm. Vi är 279 000 invånare och här finns en vacker natur med goda möjligheter till fritidsaktiviteter, ett rikt kulturliv, bra kommunikationer, fina utbildningsmöjligheter och bra samhällsservice.

Funktionsbeskrivning
I din roll som handläggare av myndighetsärenden kommer du att tillhöra Tillståndsenheten som idag består av 7 medarbetare, vilka är stationerade i Gävle, Bollnäs, Ljusdal och Hudiksvall.
Du kommer att handlägga olika typer av ansökningar om tillstånd t ex att inneha skjutvapen, bedriva hotellverksamhet, anordna motortävlingar och att få spränga inom detaljplan.
Du kommer även att utfärda förordnanden för ordnings- och arrestantvakter samt anordna utbildning för ordningsvakter.
Uppföljning och tillsyn ingår också i tjänsten och det sker i samverkan med andra funktioner.

Arbetet är mycket självständigt och resor i tjänsten kan förekomma.

Publiceringsdatum
2013-09-16

Kompetenser
• Lägst treårig teoretisk Gymnasieexamen
• Goda datakunskaper
• Hög självständighet och bra att samarbeta i grupp
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift (svenska språket).
• Kunskaper inom förvaltningslagstiftningen.

Meriterande
• Utökad juridisk kompetens.
• Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning

Dina personliga egenskaper
Du är strukturerad, noggrann och målmedveten samt har god pedagogisk förmåga. Du är intresserad av ständig utveckling, är tydlig och har en hög integritet. Du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga och du skapar goda relationer. Du har god förmåga till samarbete samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt. Du ser sammanhang och kan prioritera rätt saker.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Du kommer att erbjudas en individuellt anpassad introduktion efter tillsättning. Tjänstgöringsort efter överenskommelse.

Polismyndigheten erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Dagtid flextid.

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-03
Säkerhetsprövning, enl § 14 Säkerhetsskyddsförordningen genomförs före anställning
Ange följande referens när du ansöker: 713 A201.544/2013
Ansökan kan skickas till e-postadress: polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Kontakt
Mikael Söderström, Chef 11414 (Växel) 11414 (Växel) polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Facklig kontakt
Andreas Löfstrand, OFR/P 11414 (Växel) 11414 (Växel) polismyndigheten.gavleborg@polisen.se
Lena Bogren, OFR/S 11414 (Växel) 11414 (Växel) polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Företag
POLISMYNDIGHETEN I GÄVLEBORGS LÄN

Adress
POLISMYNDIGHETEN I GÄVLEBORGS LÄN
Box 625
80126 GÄVLE

Kontorsadress
S:a Centralgatan 1

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 114 14
E-postadress: polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Jobbnummer
1653562

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Gävleborgs län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län: