Handläggare av bostadsanpassningsbidrag

Ljungby Kommun, Socialförvaltningen / Sjukgymnastjobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukgymnastjobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ljungby Kommun, Socialförvaltningen i Ljungby

Ljungby kommun är kommunens största arbetsgivare med över 2 600 medarbetare inom ett hundratal olika yrken. Ljungby kommun är en levande och framåtsträvande arbetsgivare. Som medarbetare får du både ge och ta, och din insats är till nytta för vårt samhälle och våra medborgare. Vi satsar på kompetensutveckling, en god hälsa och arbetsglädje, för vi tror att det är nyckeln till en framgångsrik och effektiv kommunal verksamhet. Våra riktlinjer och visioner ligger till grund för vår verksamhet och vi vill tillvarata dina idéer och ambitioner. Ljungby kommun arbetar aktivt med en god hälsa för dig som medarbetare och rökfri arbetstid är en självklarhet för oss. Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb

Välkommen till Ljungby kommun - tillsammans bygger vi morgondagens samhälle!

Publiceringsdatum
2015-12-01

Arbetsuppgifter
Bostadsanpassningsbidrag är ett kommunalt bidrag. Med stöd av bostadsanpassningsbidraget kan enskilda personer med funktionsnedsättningar göra de anpassningar som är nödvändiga för att de ska kunna fungera i sitt dagliga liv. Exempelvis att ta bort trösklar, byta badkar mot dusch eller ordna en ramp vid entrén.

Som handläggare av bostadsanpassningsbidrag prövar du ansökningar och fattar beslut i ärenden. Din uppgift är att kontrollera att nödvändiga handlingar finns med, värdera intygens styrka samt att utifrån lagen (1992:1574) om bostadsanpassningsbidrag m.m. bedöma den enskildes rätt till bidrag. Som handläggare har du en central roll i processen och samarbetar exempelvis med sökande, anhöriga, intygsskrivare och byggentreprenörer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetsterapeutexamen, sjukgymnast-/fysioterapeutexamen, högskoleingenjörsexamen med inriktning mot bygg eller annan högskoleutbildning som tillsammans med erfarenhet bedöms som likvärdig.

Erfarenhet av myndighetsutövning och handläggning inom offentlig förvaltning är meriterande. Du ska vara bra på att uttrycka dig korrekt i tal och skrift. Du ska också kunna arbeta självständigt vara initiativrik, ha ett gott bemötande och ha förmågan att samarbeta med olika aktörer. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. 75% med eventuell möjlighet till utökning Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-20
Ange följande referens när du ansöker: A522011
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Inger Wirkensjö, Sektionschef 0372-78 98 06 inger.wirkensjo@ljungby.se
Pernilla Svensson, Bostadsanpassningsbidragshandläggare 0372-789883 pernilla.svensson@ljungby.se

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel 0372-78 90 00

Företag
Ljungby kommun, Socialförvaltningen

Adress
Ljungby kommun, Socialförvaltningen
Ljungby
34183 Ljungby

Kontorsadress
Olofsgatan 9 34183 Ljungby

Jobbnummer
2555762

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ljungby Kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ljungby Kommun, Socialförvaltningen: