Handläggare/arbetsförmedlare till myndighet i Nässjö

Bemannia Kontor AB / Administratörsjobb / Nässjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nässjö, Eksjö, Aneby, Sävsjö, Jönköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Nässjö, Jönköping, Vaggeryd, Kinda, Ödeshög eller i hela Sverige

Om uppdraget

Just nu letar vi efter en handläggare/arbetsförmedlare till vår kund, en myndighet i Nässjö. Start för uppdraget är 22 augusti 2022 och det pågår fram tills årsskiftet, med möjlighet till förlängning. Du arbetar heltid på vardagar med arbetstid 8-16.30. Distansarbete kan bli aktuellt i samråd med arbetsgivaren.

Publiceringsdatum
2022-07-27

Arbetsuppgifter
Du kommer få en kortare introduktion/utbildning till arbetet. I rollen arbetar du med att:

• Identifiera arbetssökandes behov, göra arbetsmarknadspolitiska bedömningar, förberedelser inför beslut av lönestöd samt fördelar ärenden till kundresurserna

• Genomföra och följa upp aktiviteter med kunder och dokumentera/administrera enligt rutin i förekommande IT-verktyg
• Fatta olika beslut om arbetsmarknadspolitiska program och ekonomiska beslut
• Instruera och ge information till arbetssökande och arbetsgivare
• Arbete av utredande och samordnande karaktär
• Arbeta med kunder i olika kanaler t ex fysiskt, digitalt, telefon, video
• Säkerställa god kvalité i ärendehandläggning och arbeta för jämn könsfördelning

Kvalifikationer
• Högskoleutbildning om lägst 180 hp/120 p

• Minst två års arbetslivserfarenhet på minst 50% i Sverige
• Mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse
• Erfarenhet av liknande arbete
• Vara självgående och kunna leverera efter kortare introduktion

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alice Karlsson, alice.karlsson@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemannia Kontor AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Alice Karlsson
alice.karlsson@bemannia.se
0771-84 53 00

Jobbnummer
6845934

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: