Handläggare

Arboga kommun / Administratörsjobb / Arboga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Arboga, Kungsör, Köping, Hallstahammar, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arboga kommun i Arboga

I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.

Socialförvaltningen är en arbetsplats med cirka 470 anställda som arbetar på uppdrag av socialnämnden. Socialförvaltningen består av 6 verksamheter: vård- och omsorg, verksamhet för funktionsnedsatta, individ- och familjeomsorg barn och unga, individ- och familjeomsorgen vuxen, arbetsmarknadsverksamhet och central administration.

Central administration är en stödfunktion till socialnämndens förtroendevalda och råd samt till socialförvaltningens verksamheter.
Central administration handlägger även faderskapsärenden, dödsboanmälningar, färdtjänst samt riksfärdtjänst, avgifter för vård och omsorg samt ansvarar för förvaltningens verksamhetssystem.

Publiceringsdatum
2017-02-22

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att handlägga riks- och färdtjänstärenden, faderskapsbekräftelser, dödsboanmälan och samfondsansökningar, vara en av socialförvaltningens Webb-redaktörer, arbeta med viss ekonomiservice, vara sekreterare i ett av socialnämnden råd samt arbeta med arkiv.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad utbildning på gymnasienivå med inriktning mot administration eller ekonomi alternativt erfarenhet från att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter, gärna med myndighetsutövning.
Tjänsten kräver att du har en god administrativ förmåga och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att du har goda kunskaper i Office programmen och datavana.
Som person är du serviceinriktad och trivs i kontakten med andra. Du har lätt för att skapa goda relationer. Du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete, samtidigt som du är van att arbeta med flera saker på gång samtidigt. Du har förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

Arbetstider och omfattning
Heltid, tillsvidare. Tillträde snarast efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och har rökfri arbetstid! Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Kontaktperson för detta jobb
Administrativ chef Anette Nordgren, 0589-870 98.

Facklig kontakt
Kommunal Arboga, 0589-61 17 09, 010-442 81 87.
Vision: Carl-Johan Victorin, 0589-870 83.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 2017-03-12
Urval sker fortlöpande så välkommen med din ansökan idag!
Ansökan görs via extern webbplats: www.hrsupporten.se/arboga.php
Refnr 711/17

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt från annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-12
Ange följande referens när du ansöker: 711/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Handläggare/Utvecklare Annette Nordgren 0589-870 98

Företag
Arboga kommun

Adress
Arboga kommun
Box 45
73221 ARBOGA

Kontorsadress
Smedjegatan 5

Jobbnummer
3336096

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arboga kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arboga kommun: