Handläggare - Landstinget Dalarna, Huvudkontoret - Redovisningsekonomjobb i Falun
Handläggare
Landstinget Dalarna, Huvudkontoret / Redovisningsekonomjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla redovisningsekonomjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef
Visa alla jobb hos Landstinget Dalarna, Huvudkontoret i Falun

Landstinget Dalarna Dnr 08/003 A Patientnämndens kansli söker:
Handläggare Heltid Tillsvidareanställning Tillträde efter
överenskommelse våren 2008. Vid kansliet tjänstgör tre personer, varav
en förvaltningschef och två handläggare. I samband med pensionsavgång och
under förutsättning att nuvarande handläggare övergår till annan tjänst
rekryteras en ny handläggare. Patientnämndens uppgift är a t t
utifrån synpunkter och klagomål, stödja och hjälpa enskilda patienter/boende och
bidra till kvalitetsutvecklingen i hälso- och sjukvården a t t främja
kontakterna mellan patienter/boende och vårdpersonal a t t hjälpa
patienter/boende att vända sig till rätt myndighet a t t rapportera
iakttagelser och avvikelser av betydelse för patienter/boende till vårdgivare
och vårdenheter a t t utse stödpersoner till patienter som vårdas enligt
tvångslag inom psykiatrin. Kanslipersonalen ansvarar för ärendehantering och
kontakter med patienter/boende och vårdansvariga. Arbetsuppgifter
Ansvarig för stödpersonsverksamheten, vilken innefattar rekrytering och
utbildning av stödpersoner, administrering av stödpersonsärenden och kontakter
med ansvariga inom psykiatriska verksamheter och länsrätt. Handläggning av
patientärenden. Information om patientnämnden till olika grupper och i olika
sammanhang. Personliga egenskaper: Vi söker Dig med bred
erfarenhet av hälso- och sjukvård och intresse för patienträttsliga frågor. Stor
hänsyn tas till förmågan att kommunicera med patienter/anhöriga och
vårdpersonal. Då det i arbetet ingår information i olika sammanhang och
till olika grupper kommer hänsyn att tas till dina egenskaper att uttrycka
dig i ord och skrift. Du bör kunna arbeta flexibelt med även rutinuppgifter
och dataregistrering. Mer information om oss kan du hitta på: www.ltdalarna.se/patientnamnden Upplysningar Anna
Lena Lindh förvaltningschef 023- 490211 Fackliga upplysningar
Vårdförbundet Stefan Larsson Tfn 070-547 25 05 SKTF Yvonne Bönfors Tfn
023-49 08 50, 070-398 70 72 SACO Pia Ohlsson Tfn 0250-48 88 26, 070-837 57
02 Kommunal Mona Månsson Tfn 070-581 56 28.

Publiceringsdatum
2008-01-28

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare. Tillträde efter överenskommelse våren 2008. Heltid. Dagtid.

Ersättning
Fast lön.

Så ansöker du
Ansökan inkommen senast 080210. Välkommen med Din ansökan med meritförteckning,
betygskopior och löneanspråkSenast 2008-02-10 till Patientnämndens kansli Box
712 791 29 Falun

Företag
Landstinget Dalarna, Huvudkontoret
Box 712
791 29 FALUN Tel 023-490000

Jobbnummer
112625

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Dalarna, Huvudkontoret: