Handläggare - Lantmäteriet - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norrtälje
Handläggare
Lantmäteriet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Norrtälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norrtälje, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö
Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Norrtälje

Fastighetsinskrivningen i Norrtälje söker handläggare
Inledning
Vid landets sju fastighetsinskrivningskontor hanteras ansökningar om lagfart, inteckningar mm. Våra 200 medarbetare handlägger ungefär en miljon ärenden om året. I handläggningen ingår tillämpning av ett brett spektrum av lagar och förordningar på främst civilrättens område. Verksamheten bedrivs på åtta orter med Back Office, divisionsledning och central stab i Gävle. Fastighetsinskrivningen bedriver ett omfattande utvecklings- och förändringsarbete inriktat på effektivitet, enhetlighet och rättsäkerhet.
På fastighetsinskrivningskontoret i Norrtälje har medarbetare gått vidare inom organisationen och vi söker därför handläggare.

Publiceringsdatum
2011-12-29

Dina arbetsuppgifter
Arbetet består av handläggning av ansökningar om lagfart och inteckning samt inskrivning av nyttjanderätter och servitut m.m. i fastighetsregistret. I arbetet ingår att du fattar egna juridiska beslut. Ärendemängden är stor och arbetet produktionsinriktat. Du arbetar mot givna mål med fokus på handläggningstider. Du har omfattande kontakter med banker, fastighetsmäklare och andra aktörer på fastighetsmarknaden samt lämnar upplysningar till allmänheten. Kontakterna sker såväl skriftligt som muntligt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har läst någon fristående kurs på högskolenivå, t ex inom juridik eller mäkleri, eller att du har praktisk erfarenhet som kan jämställas med detta. Kunskaper i civilrätt och fastighetsrätt liksom tidigare arbete från närliggande verksamhet som t ex bank eller fastighetsmäklare värdesätts.
Värdefulla personliga egenskaper för arbetet är förmåga att arbeta effektivt utan åsidosättande av en säker handläggning, med målfokus och mod att självständigt fatta beslut. Arbetet ställer tidvis krav på stresstålighet och flexibilitet, varför laganda, samarbete, problemlösning och eget driv är nyckelord.
Det är mycket viktigt att du bidrar med god service mot allmänheten och hanterar svenska såväl i tal som i skrift. Vi ser även att du har intresse av att arbeta med ständiga förbättringar eller har vana att hantera stora flöden.
Vi eftersträvar en jämnare könsfördelning och välkomnar manliga sökande.
Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna enhetschef Susanne Jerkenhag, telefon 0176 - 20 59 50. Fackliga företrädare är för Lantmäteriakademikerna/SACO, Claes Hultholm, telefon 0176 - 20 59 54 och för ST inom Lantmäteriet, sektion 02, Jessica Medin, telefon 0176 - 20 59 76. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se
Övrig information
Då Lantmäteriet har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt. Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Om du väljer att skicka ansökan per brev, märk då kuvert och ansökan med referensnummer Diarienr 302-2011/3436, senast 2012-01-13. Postadressen till oss är Lantmäteriet 801 82 Gävle. Handlingar per brev skannas. För att skärmbilden av handlingarna inte ska bli svårlästa ber vi dig så långt som möjligt undvika kraftiga färger som bakgrund eller mörkt skuggad bakgrund.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-13
Ange följande referens när du ansöker: Diarienr 302-2011/3436
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Se texten

Företag
LANTMÄTERIET

Adress
LANTMÄTERIET
80182 Gävle

Jobbnummer
1116930

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet: