Handläggare

Södertälje kommun, Handikapp myndighet / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Handikapp myndighet i Södertälje

Södertälje är på väg att bli en internationell huvudstad med världsföretag, småföretag och högskola tillsammans med en rik etnisk och kulturell mångfald. Att ta vara på dessa unika förutsättningar är en av våra största utmaningar – men också en fantastisk möjlighet.
Södertälje har 80 000 invånare som har tillgång till ett varierat boende både i stadsmiljö och nära naturen. Bostäder i vattennära lägen är en del i vår långsiktiga strategi.
Södertälje – den kreativa kommunen

Publiceringsdatum
2009-11-05

Arbetsuppgifter
Verksamheterna för personer med funktionsnedsättning i Södertäljes kommun är uppdelad i två enheter; Myndigheten för personer med funktionsnedsättning (beställarenhet) och verksamheten för funktionsnedsatta (utförarenhet).
Myndigheten ansvarar för utredningar och beslut enligt SoL och LSS för personer under 65 år med funktionsnedsättning.
Utförarenheten ansvarar för daglig verksamhet, gruppbostäder, personlig assistans m.m. Myndigheten består idag av cirka 30 medarbetare. Kontoret är placerat i centrala Södertälje mitt i en galleria med närhet till affärer, lunchrestauranger och samhällsservice. Myndigheten har nyligen flyttat in i nya och för verksamheten lämpliga lokaler i samma galleria.
I arbetsuppgifterna ingår att handlägga, utreda och besluta i ärenden avseende perosner med funktionsnedsättningar enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Arbetet innebär myndighetsutövning i form av bedömnings- och utredningsarbete och arbetsuppgifterna utförs i nära samarbete med övriga handläggare, arbetsterapeuter, sektionsledare och myndighetschef.
I tjänsten ingår att ha kontakter med såväl brukare som med interna och externa samarbetspartners. Arbetet innebär även kontakter med socialsekreterare inom övriga delar av den sociala omsorgen i kommunen då vi strävar efter att arbeta ur ett helhetsperspektiv med brukaren/kommuninvånaren i centrum.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning inom området är meriterande.
Arbetet förutsätter att du kan uttrycka dig väl såväl skriftligt som muntligt, att du har god initiativförmåga och en positiv människosyn samt är stresstålig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort erfordras.
Södertälje kommun eftersträvar mångfald på arbetsplatserna varför vi önskar sökande med olika etnisk bakgrund, kön och ålder.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare, tillträde: efter ök

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: 100%

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-11-19
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar.
Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Södertälje kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga Jobb.
Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning.
Ange följande referens när du ansöker: 172535
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Magnus Jansson, 08-523 020 57

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 08-523 010 00

Företag
Södertälje kommun, Handikapp myndighet

Adress
Södertälje kommun, Handikapp myndighet
Södertälje
15189 Södertälje

Jobbnummer
532140

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, Handikapp myndighet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, Handikapp myndighet: