Handläggare - polisenheten - Regeringskansliet - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm
Handläggare - polisenheten
Regeringskansliet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm

- polisenheten, Justitiedepartementet

Vill du arbeta med utvecklingen av den internationella polisiära verksamheten? Är du intresserad av gränskontroll och migrationsfrågor? Då kan vi erbjuda dig stimulerande arbetsuppgifter i en dynamisk miljö.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Arbetet som handläggare innebär att du i första hand deltar i utvecklingen och uppföljningen av Polismyndighetens internationella verksamhet, med tonvikt på gränskontroll och andra migrationsrelaterade frågor. Arbetsuppgifterna kan innebära att stödja regeringen i dess beslutsfattande på området och kan omfatta att företräda regeringens ståndpunkt i internationella fora.

Läs mer om departementets och enhetens verksamhet på www.regeringen.se

Din bakgrund och kompetens
Du har akademisk examen, gärna juridisk eller samhällsvetenskaplig. Att du har erfarenhet av arbete i Regeringskansliet eller vid annan myndighet på övergripande nivå är avgörande, liksom att du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Kunskaper i franska, erfarenhet av EU-arbete, internationella förhandlingar och gränspolisiär verksamhet samt god insikt i övrigt polisarbete är meriterande.

Dina egenskaper
Du är van att föredra komplexa ärenden, arbeta under tidspress och hålla satta tidsramar. Du har lätt för att samarbeta med andra och knyta kontakter. Att du är resultatinriktad och självgående - även under tidspress - är ett krav. Som person är du flexibel, kommunikativ och analytisk.

Publiceringsdatum
2016-03-14

Övrig information
Anställningen är en visstidsanställning t.o.m. den 31 december 2016, med möjlighet till fortsatt anställning. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. 

Är du intresserad?
Vill du veta mer om befattningen, kontakta enhetschefen Göran Millbert på 08-405 38 30. Du är också välkommen att kontakta personalspecialisten Ulrika Atterfors på 08-405 17 56. Fackliga kontaktpersoner är Linnéa Brossner, SACO och Anita Engvoll, ST. Du når dem på 08-405 10 00.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 24 mars 2016.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Regeringskansliets uppdrag är att biträda regeringen i arbetet att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 600 personer, varav 600 utomlands. Justitiedepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för rättsväsendets myndigheter, migrations- och asylfrågor samt krisberedskap. Justitiedepartementet ansvarar också för lagstiftningen inom områdena för statsrätt och allmän förvaltningsrätt, civilrätt, processrätt, straffrätt samt migrations- och asylrätt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Regeringskansliet

Adress
Regeringskansliet
Justitiedepartementet Rosenbad 4
10333 Stockholm

Kontorsadress
Justitiedepartementet Rosenbad 4

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2722709

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: