Gymnasiechef

Active HR / Pedagogchefsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla pedagogchefsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Active HR i Ospecificerad arbetsort

Till ett av Sveriges ledande utbildningsföretag söker vi nu en drivande gymnasiechef som vill vara med och utveckla den gymnasiala verksamheten – både befintlig och ny verksamhet. Personen kommer in i organisationen i en spännande tid då en motiverad och kreativ ledningsgrupp har expansiva planer framöver.
Gymnasiechefen kommer dels att ha övergripande ansvar för två befintliga gymnasieskolor och även vara ansvarig för nyetablering av nya skolor framöver. Arbetsuppgifterna innebär bland annat ansvar för kvalitet, pedagogisk metodik och efterlevnad av SI:s regelverk. Personen kommer också att vara ytterst ansvarig för marknadsstrategi och elevrekrytering såväl som kontaktskapande med lokalt näringsliv och myndigheter.
Vi söker en person som:
•           Framgångsrikt har byggt gymnasieskola med ökande elevintag och poäng baserat på pedagogisk och konceptuell utveckling
•           Har minst tre års erfarenhet av en rektorsroll/biträdande rektorsroll i den privata utbildningssektorn
•           Har praktisk erfarenhet av marknadsföring av skolor och brinner för detta område
•           Är drivande och entreprenöriell som person och vill vara med och bygga upp ett nytt verksamhetsområde inom företaget
En spännande och varierande roll väntar i ett dynamiskt företag med både historia och framåtanda!
För mer information kontakt vår rekryteringskonsult Mia Wretborn-Hedberg på 08-562 75 600

Publiceringsdatum
2009-06-03

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-06-22
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Active HR

Adress
Active HR
Runebergsgatan 7
11492 Stockholm

Jobbnummer
461535

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Active HR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Active HR: