Gruppchef till Kundservice Nyköping kommun

Nyköpings kommun - Centrala funktionen / Administratörsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nyköpings kommun - Centrala funktionen i Nyköping

Kommunikation & Kundservice i Nyköpings kommun består av flera enheter och tillsammans ansvarar vi för kommunikationsfunktionen i Nyköpings kommun. Med kommunikation som verktyg har vi uppdraget att ge god service internt och externt, bidra till att verksamheterna når sina mål, samt att göra arbetet mer effektivt.

Kommunikationsavdelningen har ansvar för kommunens Kundservice vilken består av två grupper kundservice och internservice. I kundservicegruppen ingår kundservice, centrala växeln och informationen i Stadshuset till vilken vi nu söker en (1) erfaren gruppchef på nyinrättad tjänst.

Nyköpings kommuns gemensamma kundservice är under uppbyggnad. Vi kännetecknas av hög tillgänglighet, professionellt bemötande och bred kompetens. Vårt mål är att leverera service och göra skillnad i varje möte med Nyköpingsborna samt att avlasta våra verksamheter från allmänna frågor. Vårt mål är att lösa de flesta av kommuninvånarnas frågor vid första kontakten.

Publiceringsdatum
2023-12-22

Arbetsuppgifter
Vara närvarande i det dagliga arbetet, vidta kortsiktiga åtgärder och leda medarbetarna mot en förbättrad service och kvalité.
• Personalansvar, medarbetarsamtal, lönesamtal, leda möten och rekrytering
• Leder och coachar samt vidareutvecklar medarbetare
• Samarbetar med enhetschef och ledningsgrupp för enheten i vilken också samordnarna för de två grupperna ingår.
• Uppföljning av resultat och vidta åtgärder för att nå målen
• Samverkan med våra divisioner
• Föreslå och genomföra kvalitetshöjande förbättringar
• Omvärldsbevaka

Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• Relevant högskoleutbildning eller annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig
• Flera års dokumenterad erfarenhet som chef
• Erfarenhet och kompetens av stora kundservice/kontaktcenter samt att leda i förändring i kundservice/kontaktcenter
• God branschkunskap och erfarenhet av telefoni och kontaktcenterlösningar
• Kunskap i bemanningsplanering, aktivitetsbaserat utifrån trafikmönster och kompetenser i kundservice/kontaktcenter
• Kunskap i coachning på grupp och individnivå, generellt men även utifrån kundinsikter för att öka upplevelsen av kontakten med kundservice
• Erfarenhet från offentlig sektor

• Goda generella datorkunskaper och är van att söka information via webben och i olika verksamhetssystem.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Krav är att du talar och skriver flytande svenska och har en god engelska.

För att du ska passa i rollen är det viktigt att du trivs i rollen som ledare samt tycker om att jobba med människor och service. Du kommer att arbeta med stort fokus på att möta medborgarnas behov. Du drivs av att coacha och få andra att växa och det faller sig naturligt att hålla sig uppdaterad inom sin profession och har ett naturligt intresse för service och utveckling. Vidare har du lätt att skapa goda relationer och trivs bäst i samarbete med andra.

Det är viktigt att du är kommunikativ, nyfiken, modig och engagerad. Du är flexibel och lösningsfokuserad och kan anpassa arbetssätt. Viktigt är att du följer uppsatta mål, gemensamma rutiner och riktlinjer.

I denna rekrytering sätter vi stor vikt vid personlig lämplighet och engagemang för uppdraget.

Våra lokaler är i Stadshuset i centrala Nyköping. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

• Provanställning kan komma att tillämpas.
• När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Om du önskar stöd i Visma Recruit vänligen ring supporttelefon 0771-693 693.
• Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
• Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C170742".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nyköpings kommun (org.nr 212000-2940)

Arbetsplats
Nyköpings kommun - Centrala funktionen

Kontakt
Chef Kundservice, Kommunikation & Kundservice
Mikaela Nissander
mikaela.nissander@nykoping.se

Jobbnummer
8351501

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nyköpings kommun - Centrala funktionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nyköpings kommun - Centrala funktionen: