Gruppchef till kontaktcenter inom telefoni och reception!

Nacka kommun, Kontaktcenter / Ekonomichefsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter i Nacka

Kontaktcenter är första vägen in när medborgare och andra aktörer kontaktar kommunen. I kontaktcenter ingår telefoni, reception, kommunarkiv, registratur, stadsbyggnadsservice och konsumentrådgivning. Det viktigaste för alla som arbetar på kontaktcenter är att ha "Kundens fokus". Vårt mål är att alla som är i kontakt med oss får den hjälp och stöd den behöver redan i första kontakten.




Publiceringsdatum
2018-01-31

Dina arbetsuppgifter
Som gruppchef vid kontaktcenter har du en nyckelroll i vår verksamhet som präglas av ett pågående förändringsarbete.

Du har ansvar för verksamhet, medarbetare och det systematiska arbetsmiljöarbetet i dina grupper. Du ansvarar för att coacha, utveckla och leda din grupp bestående av cirka 16 kommunvägledare i det dagliga operativa arbetet så att kontaktcenter kan uppnå sina mål. Det är du som gruppchef som har det övergripande ansvaret, tillsammans med medarbetarna inom telefoni och reception, att utveckla området och med stort fokus på medborgarservicen. I det ingår bland annat att ansvara för att kontaktcenter ger korrekt information, vägledning och stöd till medborgare och andra kunder med stor servicekänsla. Den stora delen av ditt uppdrag är operativt, men med vissa strategiska inslag. Du har ett övergripande ansvar för dina medarbetare vilket innebär att du kommer att genomföra utvecklingssamtal, kontinuerliga gruppmöten samt ansvara för att din grupp får kvalificerad stimulans och utveckling. Gruppchefen förväntas kliva in och vara backup och bistå i det dagliga operativa arbetet vid behov.

Du rapporterar till enhetschef och du ingår i kontaktscenters ledningsgrupp.

Kvalifikationer
- För tjänsten relevant högskoleutbildning.
- Minst tre års erfarenhet av att leda grupper och individer.
- Minst tre års erfarenhet att ha arbetat i kontaktcenter eller annan organisation som arbetar med kundservice.
- Flerårig erfarenhet av att driva utveckling av verksamhet inom service.
- God erfarenhet av att ha utvecklat digitaliserade arbetssätt.
- Mycket god kommunikativ förmåga i både skrift och tal på svenska och engelska.
- Mycket god digital kompetens.

Meriterande

- Flera års erfarenhet av personalansvar
- Erfarenhet av att ha arbetat i olika stödsystem exempelvis Artvise, Bright och Planday.
- Erfarenhet av schemaläggning.

Vidare för att lyckas i rollen som gruppchef behöver du vara serviceinriktad, lugn och ha förmågan att agera rationellt med bibehållet kundfokus även under akuta situationer. Du har även lätt för att prioritera, du har ett sinne för detaljer och kan fatta beslut under pressade situationer. Du har säkerhetsfokus och vill skapa en säker och trivsam miljö för såväl besökare i receptionen som för dina medarbetare. För att trivas i rollen är det viktigt att du gillar att ta egna initiativ och är orädd. Du är flexibel och kan hitta vägar fram i komplexa sammanhang. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt.

Vi erbjuder
Hos oss har du tillgång till motionslokal i Nacka stadshus, friskvårdstimme och friskvårdsersättning samt växling av semesterersättning mot fler semesterdagar.

Om tjänsten
Tjänsten är tillsvidare och på heltid med ett chefsförordnande. Tillträde är snarast eller enligt överenskommelse. Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden gått ut. Tjänsten tillsätts såvida den inte behöver tas i anspråk för övertalighet eller förtur inom Nacka kommun. Sista ansökningsdag är 22/2 2018.

Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Nacka växer och bygger stad. Vi är en öppen, enkel och smart kommun som präglas av valfrihet, effektivt resursutnyttjande och dialog med medborgarna. Mångfald och öppenhet är viktiga ledstjärnor i kommunen där stadens puls möter hav och skog och där människor kan förverkliga sina drömmar. Vi ska vara bäst på att vara kommun och behöver de bästa medarbetarna för att tillsammans uppnå den ambitionen.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadsavlönad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-22
Ange följande referens när du ansöker: 2018/56
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingrid Mohlin, Enhetschef 087189570
Anders Larsson, biträdande enhetschef 087189236

Företag
Nacka kommun, kontaktcenter

Adress
Nacka kommun, kontaktcenter
Granitvägen 13-17
13140 Nacka

Kontorsadress
Granitvägen 13-17

Jobbnummer
3935749

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter: