Gruppchef till kontaktcenter inom arkiv, registratur och konsume

Nacka kommun, Kontaktcenter / Övriga jobb / Nacka
2018-02-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Gruppchef till kontaktcenter inom arkiv, registratur och konsume" (publicerad 2018-02-27) ⬅️


Visa alla övriga jobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter i Nacka

Kontaktcenter är första vägen in när medborgare och andra aktörer kontaktar kommunen. I kontaktcenter ingår telefoni, reception, kommunarkiv, registratur, stadsbyggnadsservice och konsumentrådgivning. Det viktigaste för alla som arbetar på kontaktcenter är att ha "Kundens fokus". Vårt mål är att alla som är i kontakt med oss får den hjälp och stöd den behöver redan i första kontakten.



Är du en serviceinriktad och kvalitetsmedveten person som arbetat med regelverk kring sekretess, PUL och diarieföring och som nu vill pröva nya intressanta utmaningar? Inom kontaktcenter har vi nu en vakant ledarroll som är inriktad på arkiv, registratur och konsument-/budget- och skuldrådgivning.

Ta nu chansen att bli vårt betydelsefulla stöd till vår arbetsgrupp inom detta område!

Arbetsbeskrivning
Som gruppchef vid kontaktcenter har du en nyckelroll i vår verksamhet som präglas av ett pågående förändringsarbete. I det ingår bland annat att ansvara för att kontaktcenter ger korrekt information, vägledning och stöd internt och externt med stor servicekänsla. Det är även du som har det övergripande ansvaret, tillsammans med medarbetarna inom arkiv, registratur och konsument att utveckla området för att kunna möta medborgarnas efterfrågningar på bästa sätt.

I din nya roll är det du som har ansvar för verksamhet, medarbetare och det systematiska arbetsmiljöarbetet i dina grupper. Du coachar, utvecklar och leder din grupp bestående av cirka 13 medarbetare. Du kommer vid behov att vara ett nära stöd i det dagliga arbetet inför beslut. Den största delen av ditt uppdrag är operativt, men med vissa strategiska inslag. I ditt övergripande ansvar ingår att genomföra utvecklingssamtal och kontinuerliga gruppmöten. Du ska även verka för en miljö som stimulerar till samarbete, kreativitet och ständiga förbättringar. Gruppchefen förväntas kliva in och vara backupp och bistå i det dagliga operativa arbetet.

Du rapporterar till enhetschef och du ingår i kontaktscenters ledningsgrupp.

Kvalifikationer

- Högskoleutbildning, gärna inom juridik eller med samhällsvetenskaplig, statsvetenskaplig inriktning eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget.
- Minst två års erfarenhet av att ha arbetat som chef med personalansvar.
- Erfarenhet av att ha arbetat med och tillämpat, för uppdraget, relevant lagstiftning samt regelverk kring sekretess- och offentlighetslagstiftning och PUL/GDPR.
- Erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbeten.
- Mycket god kommunikativ förmåga i både skrift och tal på svenska och engelska.

Meriterande

- Erfarenhet av diarieföring inom kommunal och/eller statlig verksamhet.
- Erfarenhet av att ha arbetat med arkiv- och registraturfrågor.
- Erfarenhet av att ha arbetat i Platina eller liknande dokument- och ärendehanteringssystem.
- Utbildning inom arkiv- och dokumenthantering, registratur, budget- och skuldrådgivning eller erfarenhet som gett motsvarande kunskaper.
- Erfarenhet från kommunal verksamhet eller politiskt styrd organisation
- God erfarenhet från att ha utvecklat digitaliserade arbetssätt

Vidare för att lyckas i rollen som gruppchef behöver du vara serviceinriktad, lugn och ha förmågan att fatta snabba beslut. Du ska kunna agera rationellt med bibehållet kundfokus även i situationer med högt tempo. För att matcha uppdraget har du också en god ledarförmåga och är bra på att samarbeta. Du tar gärna egna initiativ och motiveras av att arbeta med ständig utveckling. När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor

Vi erbjuder
Hos oss har du tillgång till motionslokal/gym i Nacka stadshus, friskvårdstimme och friskvårdsersättning samt växling av semesterersättning mot fler semesterdagar.

Om tjänsten
Tjänsten är tillsvidare och på heltid med ett tidsbegränsat chefsförordnande. Tillträde är snarast eller enligt överenskommelse. Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden gått ut. Tjänsten tillsätts såvida den inte behöver tas i anspråk för övertalighet eller förtur inom Nacka kommun.

Sista ansökningsdag är den: 25 feb 2018.

Information
Ingrid Mohlin, enhetschef, 08-718 95 70
Anders Larsson, biträdande enhetschef, 08-718 92 36
Ole Suhr, facklig representant Vision, 08-718 93 93
Helena Lindahl, representant medarbetarna, E-arkivarie 08-718 77 36

Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Nacka växer och bygger stad. Vi är en öppen, enkel och smart kommun som präglas av valfrihet, effektivt resursutnyttjande och dialog med medborgarna. Mångfald och öppenhet är viktiga ledstjärnor i kommunen där stadens puls möter hav och skog och där människor kan förverkliga sina drömmar. Vi ska vara bäst på att vara kommun och behöver de bästa medarbetarna för att tillsammans uppnå den ambitionen.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse. tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2018-02-05

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-25
Ange följande referens när du ansöker: 2018/57
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka kommun, kontaktcenter

Adress
Nacka kommun, kontaktcenter
Granitvägen 13-17
13140 Nacka

Kontorsadress
Granitvägen 13-17

Jobbnummer
3945862

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter: