Gruppchef till ett av teamen inom Customer Center

Poolia Ekonomi AB / Övriga jobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla övriga jobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Ekonomi AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Presentation
Har du god erfarenhet av bolån och privatlån, och har haft personalansvar? Brinner du för kundmötet och kundservice?

BlueStep Bank söker en gruppchef inom Customer Support Group, för ett team på 12-15 medarbetare. Teamet fokuserar på inflödet av vår bolåne- och privatlåneaffär. Låter detta intressant? Läs vidare!

Arbetsuppgifter
I rollen som gruppchef ansvarar du tillsammans med övriga chefer inom avdelningen samt Marknad för att utveckla och etablera strategier och metoder för att driva verksamheten i rätt riktning.

Vidare verkar du för att jobba med att service- och försäljningsmål, processer och systemstöd är ändamålsenliga och effektiva i att stödja kunders och verksamhetens förväntningar. Vid behov driver du utvecklingen av processer och system i samarbete med övriga berörda funktioner. Vi är inne i ett skede då vi utvecklar, automatiserar och effektiviserar verksamheten, varför dessa delar har ett stort fokus. Du har ett ansvar och extra fokus på att driva gruppens processorientering och ständiga förbättringsarbete inom kundservice.

Du har även ett ansvar för risk- och regelefterlevnad för denna del av verksamheten såväl som för informationsägarskap. Exempel på fokus i rollen är arbetsledning av det dagliga kundinflödet, medarbetardialoger, teammöten, förbättringsarbete för att skapa bästa möjliga engagemang och förutsättningar för medarbetare/ teamet, säkerställande av bemanning, optimera teamets/flödets produktivitet och effektivitet, mål-, budget- och prognosarbete inklusive analys, leda och utveckla kundmötet samt risk- och regelefterlevnadsfrågor.

Du rapporterar till Chef Customer Center som ansvarar för hela avdelningen.

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som brinner för kundmötet och kundservice samt har erfarenhet från bank sektorn. Det är meriterande om du har erfarenhet av bolån och privatlån med tillhörande processer. Du har tidigare haft personalansvar inom kundservice och drivs av att utveckla dina medarbetare. Vidare är du bra på att sätta dig in i arbetet och processer i syfte att hitta lösningar på att effektivisera arbetsflödet. Arbetet förutsätter att du är bra på att uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Du bör ha erfarenhet av analys, och vara en van användare av Officepaketet, främst Excel och Powerpoint.

Som person är du service minded, strukturerad, självständig och förändringsbenägen. Du är tydlig, beslutsam och har hög integritet. Kontaktytorna är många och vi ser därför att du är social med en god samarbetsförmåga och intresse för att utveckla goda relationer. I detta ligger även en förmåga att tydliggöra olika perspektiv på ett pedagogiskt sätt, såsom kundvärde, risk och affärsmässighet. Du har vidare en god förmåga att hantera personal och ha översikt över flera processer samtidigt.

För att lyckas i rollen ser vi att du är handlingskraftig med förmåga att leda och utveckla den dagliga verksamheten. Tillsammans med din grupp och kollegor verkar du för såväl hög kvalitet som affärsmässighet. Du har utöver det operativa arbetet en förmåga att ständigt ha fokus på process- och förbättringsarbete.
Du brinner för att skapa en arbetsmiljö som får våra medarbetare att prestera på topp och ha det roligt på jobbet. Du föregår med gott exempel och lever efter våra värderingar: driven, professionell, respekt och annorlunda. Du vill nu utvecklas vidare i en ledarroll.


Förmåner
Söker du ett företag som är i framkant och där kulturen präglas av entreprenörskap och engagemang. En utmanare i en traditionell bransch som växer och som ska fortsätta göra det.
Då är kanske BlueStep något för dig. Hos oss får du möjlighet att arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet. Vi premierar nytänkande och för rätt person finns möjlighet till en riktigt spännande karriär!

Företagsbeskrivning
BlueStep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna där BlueStep syftar till att hjälpa människor under den period som de av olika anledningar inte kan få lån av sin traditionella bank. Orsaken till att den traditionella banken säger nej kan vara att du inte har en fast anställningsform utan att du jobbar som tex vikarie eller projektanställd. Andra orsaker kan vara att du är egen företagare eller att du har fått en betalningsanmärkning tex p g a vårdnadstvist efter en skilsmässa eller glömd TV-avgift. Sedan starten 2005 har vi hjälp tiotusentals människor med lån genom att fokusera på individers framtida betalningsmöjligheter istället för historiska problem.
BlueStep Bank har funnits i Sverige sen 2005 och erbjuder främst bolån men även privatlån och sparkonton. I dagsläget har vi drygt 60 000 kunder och av dem är ca 16 000 bolånekunder. Vi är 200 anställda, varav 150 i Stockholm. Vi är ett multikulturellt företag och har bland vår personal en stor variation när det kommer till ursprung och bakgrund, vi har räknat till 26 olika nationaliteter inom bolaget. Vi har kontor i Stockholm, Oslo och Helsingborg.

Vår kunds hemsida
www.bluestep.se

Sluttext
Vi ser framemot din ansökan med CV och personligt brev.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-09-18

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-30
Ange följande referens när du ansöker: 47545
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Li Hedström li.hedstrom@poolia.se

Företag
Poolia Ekonomi AB

Adress
Poolia Ekonomi AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207

Jobbnummer
3704640

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Ekonomi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Ekonomi AB: