Gruppchef sökes till vår bemanningsverksamhet inom tjänstemannao

Arena Personal Logistik AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Logistik AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Om tjänsten
Vi söker nu en gruppchef till vårt affärsområde rekrytering och bemanning av tjänstemän i Stockholm. Vi söker dig som vill jobba i en värderingsdriven organisation, där eget driv, entreprenörsanda och stort engagemang uppmuntras.
Som gruppchef coachar, leder och fördelar du inkommande bemanning- och rekryteringsuppdrag för våra rekryterande konsultchefer för vilka du är arbetsledande och har personalansvar för. Du säkerställer kvalitet i våra rekryterings- och bemanningsprocesser och att leverans sker på utsatt tid. Våra rekryterings -och bemanningsuppdrag inkommer genom våra kundansvariga med vilka du kommer att ha ett nära samarbete.
Du genomför veckomöten med din arbetsgrupp, individuella månadsuppföljningar, utvecklingssamtal, lönerevision, internrekrytering och hanterar alla typer av personalärenden. Du har en kontinuerlig dialog med dina medarbetare för att utveckla deras kompentens på kort och lång sikt.
Du är delaktig i affärsutveckling, målsättning och kontorsgemensamma aktiviteter och du samarbetar med andra affärsområden inom koncernen och dess gruppchefer. Som gruppchef får du därmed många kontakter inom organisationen och detta ställer höga krav på dig som ledare, vad gäller att bygga förtroende på flera nivåer och kommunicera på ett tydligt och inspirerande sätt.
I rollen som gruppchef ansvarar du även för att driva egna rekryterings- och bemanningsuppdrag vilket innebär att du även har daglig och fortlöpande kontakt med såväl kandidater som kunder och samtidigt är tillgänglig för att coacha dina medarbetare.
Tillsammans med Arbetslivsresurs och våra samarbetspartners har vi nu en komplett HR-plattform som vi erbjuder våra kunder och därmed ett unikt erbjudande i branschen.
För att trivas hos oss på Arena Personal delar du våra värderingar som är personlig, engagerad och professionell. Vi har ett genuint intresse för människor och värnar om våra kunder, medarbetare och kollegor. Vi har lång erfarenhet av relationer och bygger vår verksamhet på goda kontakter och därför är varje medarbetare och kund hos oss mycket viktig för vår framgång.

Din profil
Vi tror att du har flera års erfarenhet av att jobba i bemannings- och/eller rekryteringsbranschen. Du har förmodligen arbetat i en liknande position tidigare och du drivs av att utveckla andra männikor och att dela med dig av kunskaper. Du har ett coachande förhållningssätt och värdesätter ett öppet arbetsklimat. Framförallt vill vi att du ska kunna entusiasmera och få din arbetsgrupp att nyttja sitt fulla potential. Samt är det viktigt att du har ett affärssinne och ser möjligheter där andra ser problem. Det är meriterande om du har akademisk examen eller motsvarande, men det är inget krav.

Vi erbjuder
För rätt person finns stora möjligheter att utvecklas inom koncernen. Vi sitter i attraktiva lokaler centralt i Stockholm och har vi en modern arbetsplats, som vi delar tillsammans med våra systerföretag Arbetslivsresurs och World Class. Vi arbetar i ett öppet aktivitetsbaserat kontorslandskap som inbjuder till samarbete och utveckling. Detta är en heltidstjänst som ska tillträdas omgående med hänsyn tagen till eventuell uppsägningstid. Vi erbjuder en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning under sex månader
Vi är ett personligt, engagerat och professionellt gäng som har mycket bra sammanhållning. Om du är en lagspelare som har nära till skratt kommer du att trivas hos oss.

Om verksamheten
Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs och World Class ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-11-21

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-22
Ange följande referens när du ansöker: 5335
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jimmy Törnestrand 0739-17 92 11

Företag
Arena Personal Logistik AB

Adress
Arena Personal Logistik AB
Flemminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Flemminggatan 7

Jobbnummer
3815116

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Logistik AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Logistik AB: