Gruppchef Kundsupport till HellermannTyton

Bravura Sverige AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2022-10-24

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos HellermannTyton

Om företaget
HellermannTyton är en ledande tillverkare och leverantör av produkter för fastsättning, installering, anslutning, isolering, skydd och märkning av elkablar och infrastruktur för datanätverk. Dessutom utvecklar dem delar för kundanpassade industriapplikationer.

Deras uppdrag är att utveckla verkliga lösningar för alla krav inom kabelhantering. För att göra det på bästa sätt, sätter dem sig in i absolut allt som händer i kundernas universum, både hemma vid skrivbordet och ute i verkligheten. Kunderna är HellermannTytons främsta inspiration i utvecklingen av produktlinjer.

Idag driver HellermannTyton 18 produktionsenheter i världsklass och utvecklar produkter i 13 länder. Fler än 6 000 anställda arbetar för företaget i 39 länder och erbjuder dig förstklassig service och rådgivning. Dessutom har HellermannTyton ett stort fokus på hållbarhet och miljö i utvecklingen av deras produkter.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som gruppchef för kundsupportavdelningen hos HellermannTyton arbetar du i en operativ chefsroll med fullt personalansvar. Det innebär att du är lönesättande chef, ansvarig för utveckling och utbildning av teamet samt att samordna och styra arbetet. Teamet består av totalt fyra personer och arbetar gentemot HellermannTytons företagskunder. Teamet är självgående och därför arbetar du till större del operativt med att hjälpa kunderna och sedan även med chefs- och ledarskap.

Ärendena som du och teamet hanterar är kring HellermannTytons produkter, är tekniska frågor, samt logistik- och prisfrågor. Fokus genomgående är att ge exceptionell service till kunderna, samt att styra teamet gentemot de gemensamma avdelningsmålen. Därtill arbetar avdelningen och du som chef med utvecklingsprojekt för avdelningen. Slutligen samarbetar du brett med olika avdelningar internt.

• Operativ chefsroll med fullt personalansvar
• Kundservice (B2B) kring tekniska produkter
• Utvecklingsprojekt

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Relevant eftergymnasial utbildning alternativt motsvarade arbetslivserfarenhet
• Tekniskt intresse och/eller teknisk produktkännedom
• Erfarenhet från kundservice
• Erfarenhet från befattning som chef eller team leader
• God systemkunskap
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

För denna tjänst är de personliga egenskaperna av största vikt. Du som söker är en person som är prestigelös och kan ta på dig att både stötta kollegor och ta egna ärenden. Därtill duktig på att sätta en övergripande struktur för en avdelning och följer noga upp mål för avdelningen. Du är slutligen skicklig i dialog gentemot kund och har alltid en hög nivå på din service och är en naturlig ledare med hög omtanke för din personal.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Kista, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundtjänst, kundtjänstchef, chef, team leader, kundservicechef, team lead, cusomter service, customer service manager, service manager, manager, heltid, rekrytering, stockholm

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Kristian Beckman
kristian.beckman@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7103202

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: