Gruppchef Avgifter och Hyresförvaltning

SBC / Övriga jobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla övriga jobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SBC i Stockholm, Järfälla, Uppsala, Västerås, Sundsvall eller i hela Sverige

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) är ett av landets ledande företag
inom bostadsrätt. Bolagets affärsidé är "Vi skapar och förvaltar värden för
bostadsrättsföreningar och bostadsrättshavare ". SBC tillhandahåller
kostnadseffektiva tjänster inom ekonomi, teknik och juridik för
bostadsrättsföreningar. SBC har kontor på sex orter runt om i landet med
totalt cirka 320 anställda. 2016 var koncernens intäkter 431 mkr. Bolaget är
noterat på NGM Equity.
SBC ERBJUDER
Vi erbjuder dig ett intressant arbete i ett gott arbetsklimat och med
engagerade medarbetare. SBC eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare
som månar om att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan arbete och
fritid.

Arbetsplatsen är med placering på Södermalm i Centrala Stockholm och tjänsten som Gruppchef innebär personalansvar för ca 15 medarbetare som arbetar med avgiftsförvaltning åt bostadsrättsföreningar i Storstockholm. Du kommer arbeta tätt med fyra andra gruppchefer inom samma område varav två placerade i Stockholm.
Du kommer att arbeta med att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten. En viktig uppgift är att skapa delaktighet och en positiv anda tillsammans med personalen. Frekventa kontakter med medarbetare ställer krav på god kommunikation med såväl grupper som individer. Du får ansvar för att utveckla och effektivisera arbetsrutiner för att uppnå god arbetsmiljö och uppsatta lönsamhets- och kvalitetsmål. Stort kundfokus, god ledarförmåga och nytänkande krävs för att utveckla verksamheten.
Exempel på arbetsuppgifter:

Ha det övergripande ansvaret för kunden och säkerställa kvalitéten på avdelningens leveranser
Rapportering internt och säkerställa samarbetet inom affärsområdet
Strategiarbete
Arbeta med tjänste- och kvalitetsutveckling
Personalrelaterade arbetsuppgifter


Vi söker dig som har arbetat minst tre år med personalansvar och helst i liknande befattning med fokus på ekonomiarbete inom fastighetsbranschen. Du har goda kunskaper i Office-paketet och är van att arbeta i större affärssystem gärna erfarenhet av Incit Xpand. Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Har du erfarenhet av ekonomiarbete från fastighetsbranschen och hyresgäster är det mycket meriterande.
Du har även goda referenser från en tidigare ledarroll med personalansvar. Du trivs i en kundorienterad funktion och som ledare drivs du av intresse för tjänsteutveckling tillsammans med medarbetare och kunder.
Personliga egenskaper vi värdesätter inom SBC är affärsmässighet, driv och en kommunikativ approach. Du är öppen, positiv i ditt sätt att leda som skapar engagemang bland dina medarbetare. För att lyckas i rollen som chef bör du också vara mål- och resultatinriktad och arbeta proaktivt med kundnöjdhet och trivsel på arbetsplatsen.
Håller du med om att det ska vara kul att jobba tillsammans, då är detta en utmaning för dig!
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, Personligt brev med en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig och vill ha denna tjänst samt betyg från den utbildning du sist avslutat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-03-23

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SBC

Adress
SBC
SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB
11827 Stockholm

Kontorsadress
SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB

Jobbnummer
3393905

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SBC

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SBC: