GöteborgsOperan söker Arkivarie/Registrator

Administration / Biblioteksassistentsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Administration i Göteborg, Trollhättan, Götene, Karlstad, Nacka eller i hela Sverige

GöteborgsOperan AB söker


Arkivarie/Registrator


Vill du vara med och utveckla GöteborgsOperans arkiv och registratur?

Göteborgsoperan söker nu en ansvarig för arkiv och registratur.

Detta i en helt ny tjänst för att utveckla GöteborgsOperans informationsredovisning och arkivfunktion mot ett modernt arbetssätt.



Som arkivarie/registrator på GöteborgsOperan arbetar du självständigt med traditionella registratorsuppgifter samt även tillsammans med engagerade kollegor i riktning mot de förändringar som sker inom yrkesrollen beträffande IT och e-arkiv.

I rollen som arkivarie/registrator kommer du arbeta med den löpande verksamheten inom området. Du kommer ha ett nära samarbete med chefer och administratörer inom hela verksamheten. Tjänsten är underställd ekonomichef.

Ytterligare uppdrag i yrkesrollen är att stödja, informera och utbilda medarbetare i diarieföring och hantering av allmänna handlingar. Du har även kontakt med allmänheten vid utlämnande av offentliga handlingar samt information i enlighet med offentlighetsprincipen.

Publiceringsdatum
2018-04-04

Kvalifikationer


• Du har en arkivutbildning, registratorsutbildning eller motsvarande, gärna på högskolenivå.

• Du har ett par års erfarenhet från registratorsarbete, helst inom offentlig administration.

• Du har kännedom om den lagstiftning som reglerar hanteringen av allmänna handlingar och arkiv.



Meriterande är om du har erfarenhet av förändringsarbete.



Som person

För att lyckas med rollen behöver du vara pedagogisk och kommunikativ. Du finner det intressant att utveckla och driva processer och arbetssätt framåt. Att du är noggrann och har ett intresse för digital hantering av information inom registratur/arkivfrågor är en självklarhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet



Vill du veta mer?

Vid frågor om tjänsten: Lena Ahl, ekonomichef 031 - 10 80 54, Jan Bratt, kontraktsjurist 031 - 10 80 27 eller Karin Brittsjö, HR-specialist/ansvarig interninformation 031 - 10 80 34.



Tjänsten är en tillsvidareanställning (100%) som inleds med provanställning.

Start

Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt överenskommelse.



Sista ansökningsdag

Urvalet sker löpande - välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast

Måndag 30 april 2018.



GöteborgsOperan eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2018-06-01 tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-30
Ange följande referens när du ansöker: 2018/7
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Brittsjö 031-108034
Jan Bratt 031 - 10 80 57
Lena Ahl 031 - 10 80 54

Företag
Administration

Adress
Administration
Christina Nilssons Gata
41104 Göteborg

Kontorsadress
Christina Nilssons Gata

Jobbnummer
4061591

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Administration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Administration: