Göteborgs stift söker ekonomiassistenter!

Göteborgs stiftskansli / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stiftskansli i Göteborg, Uddevalla, Falkenberg eller i hela Sverige

Göteborgs stift omfattar geografiskt Bohuslän, Halland och västra delen av Västergötland och vi har kanslilokaler centralt i Göteborg och Uddevalla. Stiftets uppgift är att främja och ha tillsyn över församlingsliv och förvaltning i församlingar och pastorat.

Göteborgs stiftskansli är ett kompetenscentrum som ska inspirera och stödja församlingarna i att förverkliga deras uppdrag. En rik mångfald av människor och verksamhet ryms inom Svenska kyrkan och vår grundsyn är att alla människor har lika värde inför Gud.

Vi arbetar med årsarbetstid och en stor frihet under ansvar. Vi erbjuder nyrenoverade centrala arbetsplatser och personalförmåner som friskvårdsbidrag och friskvårdstimme på arbetstid, bidrag för busskort samt trevliga kollegor.

Vi söker just nu efter ekonomiassistenter till Göteborgs stifts servicebyrå! Förvaltningsorganisationen är under etablering och vårt ekonomiteam arbetar med implementering av nya gemensam arbetsprocesser och nu söker vi nya kollegor som vill vara med på den spännande resan.

Publiceringsdatum
2017-05-15

Om tjänsten
I rollen som ekonomiassistent arbetar du självständigt i en konsultativ roll mot våra kunder som främst är församlingar och pastorat i Göteborgs stift. Du driver själv arbetsuppgifter så som löpande redovisning, kund- & leverantörsreskontra och kontoavstämningar men jobbar också med andra administrativa uppgifter. Du kommer också att utbilda dina kunder i befintliga och nya system och gemensamma processer. Du vill jobba för en idéburen organisation där det är viktigt att ge en professionell service såväl som en bra stämning på kontoret med trevliga fikapauser.

Vi söker dig som:

Har minst en gymnasieekonomsutbildning. Meriterande är även yrkeshögskoleutbildning med inriktning inom redovisning.
Har minst 2 års praktiskt erfarenhet av liknande arbete. Meriterande är även tidigare erfarenheter inom Svenska Kyrkan eller offentlig verksamhet.
Har vana vid att arbeta administrativt med löpande bokföring, kontoavstämningar, kund - & leverantörsreskontra.
Har körkort och tillgång till bil med tanke på att arbetet bedrivs på olika orter runt omkring Storgöteborg.
Utöver det är det meriterande om du har erfarenhet av systemet Aveny och är van att leverera tjänster till externa aktörer eller kunder i en liknande roll.

Som person tror vi att:

Du är strukturerad, pedagogisk och kommunikativ
Stresstålig och lösningsfokuserad
Bemötande och utvecklingstänkande
Tjänsten är på heltid och tillsvidare med beräknat startdatum 2017-10-01 eller enligt överenskommelse.

Vill du ha ytterligare upplysningar ör du välkommen att höra av dig till kontaktperson för tjänsten. Är du intresserad, läs mer på www.svenskakyrkan.se/goteborgsstift

För att ansöka tjänsten klickar du på "skicka ansökan" i denna annons. Därefter får du möjlighet att bifoga CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Dagtid Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catarina Thedin Johnsson, enhetschef 031-771 30 70
Fredrik Snygg 0733-455151
Louise Edqvist Lendefors, facklig kontakt Vision 031-771 30 24
Ylva Bodell, facklig kontakt KyrkA 031-771 30 14

Företag
Göteborgs stiftskansli

Adress
Göteborgs stiftskansli
Box 11937
41104 Göteborg

Kontorsadress
Lilla Bommen 1

Jobbnummer
3497981

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stiftskansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stiftskansli: