GD-sekreterare/administratör, EBM A-2015/0099

Ekobrottsmyndigheten Ledningsstaben / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekobrottsmyndigheten Ledningsstaben i Stockholm

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från ax till limpa. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete.

Dnr EBM A 2015/0099

I rollen som GD-sekreterare och administratör är du ett administrativt stöd till generaldirektören och hennes ledningsstab samt en nyckelperson i övrig administration vid huvudkontoret. Du kommer också, en del av din tid, arbeta med utbildningsadministration och registratur. Arbetsuppgifterna innebär ofta en samordnande roll och du förväntas bidra i huvudkontorets pågående utvecklingsarbete. Kontaktytorna är många, såväl internt som externt, och du får möjlighet att arbeta med många engagerade människor.

Publiceringsdatum
2015-03-06

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ska du ha lägst gymnasieexamen samt ha minst 5 års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete som administratör/sekreterare.  Du ska också ha mycket goda kunskaper i Officepaketet samt lätt att lära dig nya IT-system. Att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är en förutsättning för befattningen.  

Meriterande

Erfarenhet av arbete på handläggarnivå från rättsväsendet eller annan statlig myndighet är meriterande.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är serviceinriktad och van att själv prioritera mellan arbetsuppgifter och ta egna initiativ. Du trivs i en koordinerande roll och med att vara ett stöd till många i en organisation. Som person är du prestigelös, trygg i dig själv och har lätt för att samarbeta. Du är lika bra på att starta som att avsluta aktiviteter och du är positiv till både kvalificerade uppgifter och administrativa uppdrag av enklare slag. Du är noggrann och strukturerad samt uppskattar rutiner, ordning och reda. Arbetet kräver att du är flexibel och kan hantera en bredd av olika arbetsuppgifter samt ha förmåga att snabbt ändra och förhålla dig till en tidigare gjord planering.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten är placerad på Ledningsstaben vid Ekobrottsmyndighetens huvudkontor i Stockholm och är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Information om anställningen lämnas av stabschefen Fredrik Holmberg tfn 010-562 90 20 och personalspecialist Per Björkman 010-562 90 23. Fackliga företrädare är för SACO Henrik Lundin tfn 010-562 91 72, för ST Robert Nuse tfn 010-562 90 56 och för Polisförbundet Lars-Åke Edlund tfn 010-562 91 24.

Välkommen med din ansökan via "skicka din ansökan!" senast den 18/3  2015.

Arbetstider och omfattning
• Omgående

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
noreply@ekobrottsmyndigheten.se

Företag
Ekobrottsmyndigheten Ledningsstaben

Adress
Ekobrottsmyndigheten Ledningsstaben
Box 22098
10422 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 14

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2194749

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekobrottsmyndigheten Ledningsstaben

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekobrottsmyndigheten Ledningsstaben: