Gatu- och parkchef till Mjölby kommun

Unik Resurs I Sverige AB / Administratörsjobb / Mjölby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mjölby, Boxholm, Vadstena, Motala, Haninge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Mjölby, Boxholm, Vadstena, Motala, Haninge eller i hela Sverige

Företagspresentation:

Vår kommun är expansiv med strax under 27.000 invånare. Vi har nära till varandra och till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: "Världsvan och hemkär". "Världsvan" står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. "Hemkär" står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv. Vill du veta mer om oss? Besök oss på www.mjolby.se.

Service- och teknikförvaltningen har ansvar för förvaltning av kommunens fastigheter, gator, parker, vatten, avlopp och avfall. Service- och teknikförvaltningen ansvarar även för måltidsservice och lokalvård. Våra medarbetare har gedigen kunskap och engagemang för miljön vilket bidrar till en hållbar utveckling. Vi satsar på ny teknik och ny utveckling för att kunna ligga i framkant inom våra verksamhetsområden. Fokus för förvaltningen är att arbeta med långsiktigt hållbara lösningar. Vår förvaltning består av fem stycken avdelningar och har cirka 250 medarbetare. Service- och teknikförvaltningen styrs av den tekniska nämnden.

Nu söker Mjölby kommun en Gatu- och parkchef.

Gatu- och parkavdelningen förvaltar och utvecklar kommunens gator, gång- och cykelvägar, allmänna platser, parker, skogar och andra grönområden. Mjölby kommun växer och utvecklas och avdelningen hanterar både stadsmiljöutveckling och större investeringsprojekt. Gatu- och parkverksamhetens driftbudget är 50 miljoner kronor per år och har budgeterade investeringar på cirka 25 miljoner kronor per år. Gatu- och parkavdelningen hanterar också exploateringsenhetens investeringar om cirka 25 miljoner per år. En stor del av verksamheten utförs på entreprenad. Gatu- och parkavdelningen deltar som kommunens kontakt mot regionala och statliga myndigheter i olika infrastrukturfrågor. Gatu- och parkavdelningen hanterar även drift och anläggning av fastighetsavdelningens fastighetsmark.

På avdelningen finns fyra driftenheter; Förråd och verkstad, Drift gata, Drift Park samt Anläggning gata, park och VA.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Som avdelningschef är du ansvarig för avdelningens verksamhet, vilket innefattar kvalitets-, budget- och personalansvar. Du ansvarar även för att lagar, tillstånd och andra regler följs. Som stöd i ditt arbete har du fyra driftchefer som ansvarar för enheternas verksamhet, budget och personal.

Förutom driftcheferna har du en tjänstemannagrupp direkt underställd dig som består av gatuingenjör, trafikingenjör, projektledare, stadsträdgårdsmästare och landskaps­ingenjör. På avdelningen arbetar cirka 60 medarbetare.

Du är underställd förvaltningschefen på service- och teknikförvaltningen och du ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Gatu- och parkchefen arbetar nära den politiska styrningen i förvaltningen och i kommunen.

Publiceringsdatum
2017-05-23

Profil
Du har civil- eller högskoleingenjörsexamen eller motsvarande kunskaper genom erfarenhet som kommunen bedömer vara likvärdigt. Du är väl förtrogen med hela eller delar av verksamhetsområdet genom tidigare arbeten. Du har ledarerfarenhet och goda kunskaper inom ekonomi och upphandling.

B-körkort krävs. Kommunal erfarenhet är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper inom framförallt ledarskap och samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig bra både i tal och skrift.

Vi vill att du ska kunna arbeta mål- och resultatorienterat med en helhetssyn. Vi söker en engagerad ledare som tillsammans med medarbetarna utvecklar verksamheten.

För att ge dig goda förutsättningar i din nya tjänst kan vi erbjuda ett individuellt introduktionsprogram. Målet med introduktionsprogrammet är att ge stöd i tjänstens olika delar. Programmet kan bestå av handledning, chefsutbildning och utbildning i förvaltningens ekonomisystem. Därutöver kommer du att introduceras och lära känna organisationen.

Ansök redan idag!:

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.

Ansvarig rekryterare är Peter Ardenfors och nås på 0727-443495 eller på peter.ardenfors@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs:

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Varaktighet, arbetstid
Anställningen är på heltid Anställningen är tillsvidare

Ersättning
Arbetsgivaren arbetar med fasta löner

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Ardenfors 0727-443495

Företag
Unik Resurs i Sverige AB

Adress
Unik Resurs i Sverige AB
Skyttegatan 2
58230 Linköping

Kontorsadress
Skyttegatan 2 58230 Linköping

Jobbnummer
3516303

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Unik Resurs I Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Unik Resurs I Sverige AB: