Gårdsfisk söker Operativ chef

Scandinavian Aquasystems AB / Organisationsutvecklarjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scandinavian Aquasystems AB i Kristianstad

Är du en person som är strategisk och driven? Och som dessutom har en ådra av noggrannhet och finansiellt intresse? Vill du arbeta brett i en entreprenöriell organisation? Då kan du vara rätt person för oss!
Gårdsfisk såg sitt ljus 2013 då den vattenälskande säljaren och den tekniskt briljanta "konstruktören" slog ihop sig och utvecklade konceptet "fiskuppfödning på land". Gårdsfisk vill skapa en hållbar livsmedelsproduktion och föda upp världens mest hållbara fisk. De positiva effekterna är flera - minskad miljöpåverkan, hålla landsbygden levande, samt generera fiskgödsel som kan användas på våra åkrar. Gårdsfisk har i dagsläget ca 30 anställda och har en ambitiös tillväxtplan de kommande åren. Vi sitter i Skättilljunga - 25 minuter från Kristianstad, 45 minuter från Lund, 55 minuter från Malmö.
Nu söker vi efter en person som kan komplettera vårt team och någon som vill ta sig an rollen som operativ chef och strukturerat föra vårt arbete framåt, i nära samarbete med bolagets VD och övrig ledning.

Publiceringsdatum
2023-07-18

Om tjänsten
Som operativ chef ser vi att du ansvarar för att se till att den dagliga verksamheten löper på smidigt och är ett stöd till bolagets mellanchefer. Våra avdelningarna är beroende av varandra, där det är din uppgift att hålla dig uppdaterad om vad som händer inom de olika avdelningarna samt koordinera dessa för att se till att allt flyter på. Gårdsfisk har en tydlig tillväxtplan där bland annat du ansvarar för att bolaget kan växa med fortsatt hög kvalité. Tillsammans med VD och övrig ledning kommer du även sätta strategier och budgetar, för att sedan ansvara för att genomföra och implementera med de anställda.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Agera stöd till VD och övrig ledning gällande att implementera och följa upp de strategiska målen
• Skapa rutiner och arbetssätt som förenklar för verksamheten, och som ökar produktiviteten
• Agera som samordnare mellan våra mellanchefer och hålla i veckomöten
• Ta fram affärsstrategier och analyser
• Vara ute i den dagliga verksamheten, utvärdera arbetet på våra avdelningar och se vilka utmaningar och förbättringsmöjligheter som finns
• Nära samarbete med bolagets ekonomichef, granska budgetar och utgifter och följa upp projekt
• Sätta upp mål för företaget, skapa planer för hur vi ska uppnå målen, och genomföra dessa planer
• Omvärldsanalys, samla kunskap om vår marknad, produkter, konkurrenter, och se expansionsmöjligheter
• Sköta företagets interna planer och genomföra företagets affärsplan
• Skriver och framlägger rapporter till VD som är relevanta för företaget
• Hantera och bygga relationer med olika partners/leverantörer/säljare
• Arbeta med finansieringsansökningar samt projektgenomföranden
Bakgrund
Vi önskar att du har någon form av akademisk utbildning, gärna inom ekonomi, management, verksamhetsstyrning eller liknande. Vi tror att du har haft någon form av ledarroll och även gärna har finansiella erfarenheter. Vi ser det som positivt om du har varit verksam i både mindre och större företag, för att förstå vart vi är idag men också kunna ta oss framåt och främja bolagets utveckling. Vi är i behov av en person som ser lösningar och som är duktig på att genomföra dem. God kommunikationsförmåga skriftligt och muntligt i engelska är ett krav. Detta är en tjänst som vi tror är på plats på gården de flesta dagarna i veckan.
Du som person
Vi tror att du är en sympatisk, trygg och öppen person. Du är lyhörd och lyssnar till din personal, på små, såväl som stora utmaningar. Du är även analytisk, strukturerad och är duktig på att prioritera, genomföra och delegera arbetsuppgifter.
Vidare tror vi att det är av stor vikt att du har en god kommunikativ förmåga och social kompetens och kan göra dig förstådd hos styrelsemedlemmar såväl som hos våra anställda. Ditt ledarskap kan beskrivas som starkt, men ödmjukt. Du har ett tydligt affärssinne och förstår hur verksamheter fungerar och processerna bakom. Ett stort plus är även att du har starka analytiska färdigheter och känner dig bekväm med siffror. För att ta oss framåt är det viktigt att du tycker om att driva på och att du kan vara självgående i ditt arbete och trivs med ett stort ansvar i organisationen.
Slutligen förutsätter vi att du förstår bolagets värdegrund och månar om att genomföra ditt arbete med hållbarhet och miljö som ledord genom hela processen.
Gårdsfisk erbjuder
Du får möjligheten att arbeta på ett företag som har skapat sin egen bransch och är i ständig utveckling. Vi ligger i framkant och har tagit rollen att driva den landbaserade fiskuppfödningen inom lantbruket framåt. Vi kan också erbjuda en varierande, spännande och rolig tjänst där du får ett stort eget ansvar och får verka i en entreprenöriell miljö. Du kommer även, tycker vi, få väldigt trevliga kollegor!
Vill du vara en nyckelperson i vår tillväxtresa och hjälpa oss att förverkliga vår vision - att rädda haven? Då är du varmt välkommen att söka tjänsten som operativ chef hos oss på Gårdsfisk!
På grund av semestertider så kommer vi inte att börja kalla till intervju förrän vecka 33 - men skicka gärna in din ansökan direkt!
Vänligen skicka din ansökan till arbeta@gardsfisk.se och märk ansökan med "Operativ chef".

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-28
E-post: arbeta@gardsfisk.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Operativ chef".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scandinavian Aquasystems AB (org.nr 556934-2297)
Tollarp (visa karta)
298 33  TOLLARP

Arbetsplats
Gårdsfisk

Jobbnummer
7972386

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scandinavian Aquasystems AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scandinavian Aquasystems AB: