Garantihandläggare

I.A. Hedin Bil AB / Butikssäljarjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos I.A. Hedin Bil AB i Mölndal, Göteborg, Härryda, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Arbetsbeskrivning
Just nu händer det mycket på Hedin Bil. Nu startar vi Customer Care ServiceCenter för Mercedes-Benz personbilskunder. Customer Care ServiceCenter kommer bli vårt expertteam för våra Mercedes-Benz Personbilskunder och kommer bland annat att handlägga samtliga garantiärenden centralt. Genom en professionell och välfungerande kundservicefunktion har Du stora möjligheter att påverka företagets framgång och utvecklingsmöjligheter på den svenska marknaden.

Till vårt nystartade team söker vi två erfarna garantihandläggare. Teamet kommer att hantera alla Mercedes-Benz garantiärenden för personbilar. Arbetsorderna scannas ute på våra verkstäder runt om i landet och handlägges centralt på vårt Customer Care ServiceCenter.

Arbetet som Garantihandläggare innefattar att säkerställa att Mercedes-Benz garantipolicy, process och garantiregler efterlevs samt bedöma olika typer av garantiärenden, följa upp garantianspråk och utreda garantiärenden. På daglig basis gör man ansökningar och säkerställer att dessa godkänns av Mercedes-Benz garantiavdelning, vilka kontrollerar vårt garantiarbete och våra processer för att säkerställa att vi följer fabrikens rekommendationer. I arbetet ingår också fakturering av garantiärenden, verkstadsarbeten och serviceavtal.

I rollen ingår att ge garantisupport för våra kunder och agera generalagentens expert i garantihandläggningen. Du behöver kontinuerligt vara påläst på ändrade krav och rutiner kring garantiregler. En del i arbetet kan innefatta att man i vissa fall måste göra övergripande förändringar i arbetsrutinerna då reglerna för garanti ibland ändras. Då är garantihandläggaren inte bara språkrör utan också den som tillsammans med verkstadscheferna ser till att förändringen sker. Du arbetar främst över telefon, men även via mail och Skype for business.

Mycket av arbetet är av administrativ karaktär och innebär att dokumentera uppgifter om vilka olika fel som finns på fordonen. Du ska också säkerställa högsta möjliga kundnöjdhet och kvalitet samt hög kompetens och servicenivå.

Tjänsterna är placerade i Mölndal.

Hedin Bils erbjudande till dig
Vi erbjuder en roll med möjlighet att utveckla branschens bästa Customer Care ServiceCenter. Centret är i ett uppstartsskede och du får stora möjligheter att påverka dess utseende, effektivitet och arbetssätt. Till din hjälp har du ett av fordonmarknadens starkaste varumärken, ett team med kollegor som drivs av kundengagemang, samt Mercedes Benz nyetablerade kundportal .Du kommer ingå i ett nystartat team som i dagsläget består av två servicerådgivare och två garantihandläggare och samarbete med våra Mercedes-Benz verkstäder. Du kommer tillsammans med dina kollegor att bidra till att förbättra och förnya Hedin Bils kund- och verkstadsaffär.

Hos Hedin Bil är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på medarbetarnas utveckling. Hedin Bils kultur präglas av våra värderingar Trygghet, Trovärdighet och Tillgänglighet. En kultur som gjort Hedin Bil till en av Nordens största återförsäljare av fordon.

Vem är du?
Vi söker dig som har kunskaper i garantihantering inom fordonsbranschen och också gärna har kunskaper i fordonskonstruktion, serviceteknik och diagnostiska system. Meriterande är om du har erfarenhet av garantiprocesser samt handläggning av garantifrågor. Har du kunskap inom köp- och konsumenträtt och/eller annan relevant marknadskännedom är detta ännu ett stort plus.

Vi ser att du är analytisk, engagerad och strukturerad. Du har god data- och telefonvana, och meriterande är om du har kunskaper i affärssystemet KOBRA eller tidigare har arbetat med fakturering.

Att du är bekväm i att använda svenska i tal och skrift är en självklar förutsättning då kommunikation är en stor del av arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare (6 mån provanställning)

Publiceringsdatum
2017-12-29

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tomas Holmqvist 790 00 57

Företag
I.A. Hedin Bil AB

Adress
I.A. Hedin Bil AB
Flöjebergsgatan 22
43102 Mölndal

Kontorsadress
Flöjebergsgatan 22

Jobbnummer
3879172

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från I.A. Hedin Bil AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos I.A. Hedin Bil AB: