Gagnefs kommun söker näringslivsutvecklare

Experis AB / Administratörsjobb / Gagnef
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gagnef, Leksand, Borlänge, Falun, Rättvik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Gagnef, Leksand, Borlänge, Falun, Säter eller i hela Sverige

Där den vilda Västerdalälven och stilla Österdalälven strålar samman skapar Gagnefs kommun mötesplatser som tar oss in i framtiden. Med utgångspunkt i det lilla bygger vi en modern och trygg kommun. Genom engagemang och kreativitet skapar vi samhället. Vi tar hand om dem som har format den bygd vi lever i idag och satsar för kommande generationer och en hållbar utveckling.

Vill du arbeta med tillväxt och näringslivsutveckling och bli en viktig del av Gagnefs kommuns verksamhet? Vi söker just nu en engagerad och initiativrik näringslivsutvecklare som drivs av att vara en viktig kugge i kommunens fortsatta utveckling. Låter det som ett jobb för dig? Vänta inte med din ansökan!

Vad innebär jobbet som näringslivsutvecklare?
Som näringslivsutvecklare tillhör du Ledningsenheten som är en del av kommunstyrelseförvaltningen. Inom Ledningsenheten finns också kompetens inom trygghet och säkerhet, förändringsledning och kommunikation. Enheten är en central funktion som med den samlade kompetensen arbetar med att främja samverkan inom projekt, samverkansgrupper och tvärsektoriella uppdrag. I enhetens uppgift ingår också att utveckla och driva kommunens lednings- och styrprocesser samt att utveckla övergripande strategier.

Rollen som näringslivsutvecklare innebär att du i huvudsak kommer att arbeta för att skapa bra förutsättningar för tillväxt genom ett gott företagsklimat med mötesplatser där nya idéer formas, företag startas och där entreprenörer kan förverkliga sina framtidsplaner.

Mer specifikt kommer du att föra en kontinuerlig dialog med företagen i kommunen genom exempelvis företagsbesök och arbete i företagsrådet. Du kommer också att omvärldsbevaka och ha ett nära samarbete med regionala intressenter för att tillsammans öka antalet etableringar i närområdet. Andra viktiga uppgifter som du har är att som lotssamordnare erbjuda nya och befintliga företag en väg in i kommunen och att driva projekt gällande landsbygdsutveckling.

Kvalifikationer
Till den här rollen söker vi dig som är initiativrik, relationsskapande och serviceinriktad. För att lyckas med arbetet krävs det att du är tydlig och självgående i ditt sätt att arbeta och har god förmåga att hantera förändringar. Du har god förmåga att samarbeta både inom och utanför organisationen samt känner dig trygg i ditt sätt att kommunicera för att skapa ömsesidig förståelse.

Du som söker har en universitets- eller högskoleutbildning med relevant inriktning för uppdraget eller annan lämplig bakgrund som bedöms som likvärdig av arbetsgivaren. Du har erfarenhet från arbete i näringslivet och har god insikt om företagandets villkor. Körkort är ett krav och du uttrycker dig mycket vä på svenska i både tal och skrift. Meriterande för tjänsten är om du har kunskap och förståelse för arbete i en politiskt styrd organisation, har erfarenhet från projektledning, har arbetat med relationsskapande aktiviteter och har erfarenhet av att själv driva företag.

Det är också viktigt att du delar vår väl förankrade värdegrund som finns med som stöd i allt vi gör:

* Jag är här för alla i Gagnefs kommun
* Jag är kommunikativ och möter människor med respekt
* Jag ser utvecklingsmöjligheter, reflekterar och agerar.

Vad kan Gagnefs kommun erbjuda dig?
Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare, både för att attrahera nya medarbetare och för att bibehålla befintligt anställda. Som ett led i detta erbjuder vi dig i denna roll bland annat:

* 39 timmars arbetsvecka
* möjlighet till överenskommelse om delvis distansarbete
* möjlighet till semesterväxling
* ett generöst flextidsavtal
* en hälsoförsäkring där friskvård och vägledande samtal ingår.

Som medarbetare i Gagnefs kommun kommer du att ingå i ett sammanhang där du har nära till kunder, brukare, medborgare och kollegor. Vi arbetar ständigt med att bredda vår kompetens och vår arbetsmiljö präglas av att vi stöttar, stärker och utvecklar varandra i vår profession. Som en del av Gagnefs kommun tillhör du en arbetsplats med stort fokus på utvecklingsfrågor - för att kunna möta såväl dagens som framtidens utmaningar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent och provanställning kan förekomma. Tillträde enligt överenskommelse.

Sök tjänsten idag!
I den här rekryteringen samarbetar Gagnefs kommun med Jefferson Wells och du kommer att bli anställd hos Gagnefs kommun. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Pär Gårdbro på telefonnummer: 023-70 55 45 eller via e-post: par.gardbro@jeffersonwells.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2021-05-26.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2022-05-05

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7025e783-f097-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Gagnefs kommun

Kontakt
Pär Gårdbro
023-70 55 45

Jobbnummer
6611370

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: