Fritidspedagog 100% - Motala kommun, Enhet Smedsby/Karlslund - Förskollärarjobb i Motala
Fritidspedagog 100%
Motala kommun, Enhet Smedsby/Karlslund / Förskollärarjobb / Motala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla förskollärarjobb i Motala, Vadstena, Mjölby, Karlsborg
Visa alla jobb hos Motala kommun, Enhet Smedsby/Karlslund i Motala

Hos oss på Motala kommun har ett bra yrkesliv två sidor - ett spännande jobb, där du kan utvecklas och påverka men också bra livskvalité och en rik fritid. Att välja Motala kommun är att välja en arbetsplats där kompetens, kreativitet och engagemang tas tillvara på bästa sätt. Våra kärnvärden, öppen, stolt och nyskapande sammanfattar hur vi arbetar tillsammans och hur vi möter vår omvärld.

Verksamhet grundskola/särskola är en del av Bildningsförvaltningen. Verksamheten omfattar 21 grundskolor samt grundsärskola och det totala antalet elever är ca 4100. Fem av grundskolorna är högstadieskolor medan de övriga, med något enstaka undantag, omfattar åk F-6. I verksamheten ingår även skolbarnomsorg. Antalet månadsanställda uppgår till ca 640.

Smedsby skola är en skola belägen i utkanten av Motala med närhet till sjön Vättern och vacker natur. Smedsby skola tillhör område centrum och är en F-6 skola med utomhusprofil, en profil som främjar hälsa och rörelse. På Smedsby skola är vi 8 anställda och 42 elever.

Karlslunds skola/fritids F-5 är den lilla skolan med hjärta och engagemang. Vi har ett gott samarbete mellan skola och fritids. Våra "Guldord" (hänsyn, respekt, artighet, ärlighet och hjälpsamhet) genomsyrar vår verksamhet. Vi är 17 anställda och 129 elever.

Båda skolorna/fritids har välfungerande arbetslag som har eleven i fokus och ansvarar för en god kvalité i verksamheten.

Publiceringsdatum
2016-08-09

Arbetsuppgifter
Arbete inom fritidshem och skola på Karlslund med barn i åldrarna 6 -12 år. Tillsammans med övriga i arbetslaget ansvara för planering, genomförande och utvärdering av verksamheten. Du ska även arbeta tillsammans med lärare under skoltid.

Kvalifikationer
Behörighet att undervisa i fritidshemmet genom fritidspedagogexamen eller lärarexamen med inriktning fritidshem. Önskvärt att du har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i ämnet idrott.

ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Notera vikten av att du söker tjänsten digitalt via www.offentligajobb.se samt anger ditt fullständiga personnummer. Det underlättar vår hantering av din ansökan.

Vi undanber oss all extern rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.

Motala med sina ca 42 000 invånare är en aktiv och öppen sjöstad som gnistrar av aktivitet och framtidstro. Det är lätt att njuta av friluftsliv, unik natur och sjöstadskänsla året runt. Vårt läge vid Vättern ger oss möjligheter många bara drömmer om. Vid sidan av populära Varamobaden, norra Europas största insjöbad, finns ytterligare 150 sjöar i vår kommun. I Motala har, på ett eller annat sätt, nästan allt med vatten att göra och där det finns vatten och vattenvägar samlas människor. Sjöstaden Motala är också startplats för Göta Kanal och för Vätternrundan. Varmt välkommen till Motala, Östergötlands sjöstad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-08-29 Eventuellt tidigare efter överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-22
Ange följande referens när du ansöker: B 440/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Edèn, Rektor 0141-225959 annelie.eden@motala.se

Facklig kontakt
Anette Sundqvist, Lärarnas Riksförbund 070-271 02 95
Inger Storm, Lärarförbundet 0141-225733

Företag
Motala kommun, Enhet Smedsby/Karlslund

Adress
Motala kommun, Enhet Smedsby/Karlslund
Drottninggatan 2
59186 MOTALA

Kontorsadress
Drottninggatan 2 MOTALA

Jobbnummer
2982814

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Motala kommun, Enhet Smedsby/Karlslund: