Förvaltningsledningssekreterare till Lerums kommun

Lerums kommun / Assistentjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun i Lerum

Lerums kommun bedriver verksamhet inom bland annat skolor, förskolor, äldreomsorg, funktionsstöd, vatten, avlopp, bostadsplanering, bibliotek, fritidsanläggningar och mycket annat. Kommunens medarbetare arbetar inom kommunens olika verksamheter med syfte att vara till nytta för våra medborgare. Lerums kommun består av en enda förvaltning som ansvarar för att utföra den verksamhet som kommunstyrelsen beslutar om. Förvaltningen är indelad i sektorer som består av Sektor lärande, Sektor samhällsbyggnad och Sektor stöd och omsorg. Kommundirektören har ett samordningsansvar för kommunens förvaltningsorganisation och leder denna genom sin ledningsgrupp. För att klara detta breda uppdrag har kommundirektören en förvaltningsledningssekreterare som stöttar och skapar struktur.

Som förvaltningsledningssekreterare ingår du organisatoriskt i den administrativa enheten som leds av en enhetschef. På enheten arbetar dina tolv kollegor som ansvarar för stöd till den politiska organisationen, dokument- och ärendehantering, ärendeprocessen, kommunens överförmyndarverksamhet samt juridisk rådgivning. Tillsammans möjliggör vi ett demokratiskt Lerum!


Publiceringsdatum
2020-07-24

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har en utpräglad administrativ ådra i kombination med en genuin servicekänsla. Du kommer att vara en viktig person i kommunen med en central, ansvarsfull och omväxlande roll. Ditt huvudsakliga uppdrag är att skapa goda förutsättningar för kommundirektören att utföra sitt arbete med så hög kvalitet som möjligt. Du ska säkerställa att vardagen flyter på genom att ha kontroll på allt som händer och lösa uppgifter som uppkommer löpande. Det gör du genom att tillhandahålla ett kvalificerat administrativt stöd och överlag är en proaktiv lagspelare då du kommer att träffa många människor i ditt arbete.

Du ansvarar för kommundirektörens kalender genom att planera, prioritera och koordinera samt förbereda inför olika möten och sammankomster. Du är med och upprättar kommundirektörens dagordningar inför veckovisa avstämningar med den politiska ledningen. Utöver kommundirektören stöttar du förvaltningsledningens chefer och övriga stabschefer i olika administrativa uppgifter. I dina uppgifter ingår vidare olika administrativa uppgifter exempelvis att sköta beställningar, samordna, administrera samt kontera fakturor. Du kommer att ha ett självständigt uppdrag samtidigt som du har ett nära samarbete med enhetens kommunalrådssekreterare och administratörer och är med i att utveckla effektiva rutiner.


Kvalifikationer
För att axla det här uppdraget söker vi dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta som kvalificerat administrativt stöd till kommundirektör, förvaltningschef, VD eller något som vi bedömer är likvärdigt. Du behöver ha god kännedom och kunskap om kommunal verksamhet. Du ska ha gymnasiekompetens och det är meriterade om du även har en administrativ påbyggnadsutbildning. För tjänsten krävs att du har mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. Du behöver även ha mycket god datorvana och vara bekväm med att arbeta i Officepaketet och Outlook. Det är meriterande om du har arbetat i beställnings- och fakturahanteringssystem exempelvis Proceedo, Heroma, Visma, Platina eller Hypergene.

För att trivas i rollen behöver du tycka att det är roligt att leverera god service och du gör det med ett positivt och prestigelöst förhållningssätt. Du trivs i en supporterande och koordinerande roll där du får möjligheten att underlätta dagen för andra genom att du påminner, följer upp och återkopplar. Du är en noggrann och självständig problemlösare som strävar efter att ligga steget före. Du är intresserad av och tänker nytt kring att systematisera och förenkla rutiner. Du kan hantera olika situationer på ett lugnt sätt och gillar att möta människor i olika sammanhang vilket ställer krav på att du har en hög kommunikativ förmåga.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-08-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lerums kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A966865".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lerums kommun (org.nr 212000-1447), https://www.lerum.se/

Jobbnummer
5302494

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun: