Förvaltningsledare IT-arbetsplats och Servicedesk

Naturvårdsverket / Supportteknikerjobb / Stockholm
2017-05-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förvaltningsledare IT-arbetsplats och Servicedesk" (publicerad 2018-07-06) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Naturvårdsverket i Stockholm, Östersund eller i hela Sverige

IT-enheten ansvarar för den IT-nära utvecklingen, förvaltningen och driften av Naturvårdsverkets egen IT, samt tekniklösningar och produktval för IT-komponenter som ska förvaltas och finnas i Naturvårdsverkets produktionsmiljö. Enheten ansvarar för uppföljning av myndighetens leverantörer av IT-verksamhet. Enheten ger stöd till utveckling av digitalisering och tillgängliggörande av information. Naturvårdsverket använder pm3 som förvaltningsmodell för IT-verksamheten, där Förvaltningsledaren ansvarar för verksamhetens krav och behov inom förvaltningsplanen och Förvaltningsledare IT ansvarar för IT-relaterad förvaltning.

Publiceringsdatum
2017-05-02

Arbetsuppgifter
Ditt ansvar är IT-arbetsplats och Servicedesk, inom förvaltningsobjektet IKT. Här ingår bland annat mail, Office-paketet och andra standardprogramvaror, IT Servicedesk, print, telefoni, samt all hårdvara för personligt bruk. Tillsammans med Förvaltningsledare och Objektspecialister arbetar du med förvaltningsplan, tar fram förändringsförslag, och samordnar vidareutveckling med målet att förse medarbetarna med en effektiv och väl fungerande IT arbetsplats och IT Servicedesk. I arbetet ingår bland annat kravhantering, planering och uppföljning av förändringar, beställningar hos leverantör, samt uppföljning av genomförd leverans. Då IT arbetsplats är en grundläggande funktion för alla våra medarbetare, är det viktigt att du är van vid att samverka i en större organisation med fokus på användarnas funktionella behov. Naturvårdsverket har en outsourcad IT-miljö, där all drift och support levereras utifrån. En viktig del av rollen består därför i att agera beställare, följa upp mot avtal, samt att samverka med externa parter.

Din kompetens
Vi söker dig som har teknisk bakgrund på högskolenivå med inriktning mot IT, alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har flera års erfarenhet av klienthantering (PC, mobiltelefoner, surfplattor, etc.) i Windowsmiljö inom större organisationer. Du har även flera års erfarenhet av IT-support och servicedesk-funktioner. Du ska ha erfarenhet av leverantörshantering i en outsourcad miljö, inklusive erfarenhet av beställningar och uppföljning av leverantörer. Du ska ha erfarenhet av rutin- och processutveckling samt goda kunskaper om ITIL. Du har slutligen även erfarenhet av Office 365 och Sharepoint.

För att lyckas i denna roll behöver du ha mycket god förmåga att samarbeta, kunna ta egna initiativ, samt vara van vid att på egen hand följa upp och ta ansvar för leverans. Du har god kommunikativ förmåga. Inte minst är du serviceinriktad och drivs av att skapa ett bra IT-miljön för slutanvändare.

Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av följande områden: drift och support inom server, nätverk och datakommunikation, projektarbete inom IT, MDM, SCCM och PM3. Du bör ha erfarenhet av verksamhetsplanering och ekonomisk uppföljning.

Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Anställningens placering är Stockholm. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning och individuell lönesättning.

Självklart delar du vår värdegrund lyhörd, professionell och offensiv. Vi eftersträvar jämställdhet och mångfald på arbetsplatsen, och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Din ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 21/5 2017.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta nedan personer, via växeln, tel.nr. 010-698 10 00.
Anders Nilsson, chef IT-enheten
Monica Rosenberg, facklig representant, ST
Andrea Mesko, facklig representant, Saco

Om Naturvårdsverket
Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss eller hitta fler lediga jobb? Se
www.naturvardsverket.se/Om-Naturvardsverket.

Naturvårdsverket har gjort medieval för denna rekrytering och undanber sig kontakt med annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Naturvårdsverket tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Naturvårdsverket

Adress
Naturvårdsverket
Valhallavägen 195
10648 Stockholm

Kontorsadress
Valhallavägen 195

Jobbnummer
3470507

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Naturvårdsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Naturvårdsverket: