Förvaltningsledare intäktssäkring biljettkontrollen

Trafikförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikförvaltningen i Stockholm, Upplands Väsby, Nacka eller i hela Sverige

På land, på våg, på väg. Varje dag reser drygt 800 000 med kollektivtrafiken i Stockholms län. Landstinget har det övergripande ansvaret för att alla som bor i eller besöker länet ska ha tillgång till en väl utbyggd, tillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. Trafikförvaltningen ser till att det blir möjligt. Vi får vardagen att fungera för länets invånare. Trafikförvaltningen är stolta samhällsutvecklare som fokuserar på tillgänglighet, miljö och en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Våra varumärken är SL, Waxholmsbolaget och Färdtjänsten. Att jobba hos oss är att göra skillnad, både nu och i framtiden. Var med du också! Läs mer om hur det är att jobba på trafikförvaltningen här och följ oss gärna på Facebook och LinkedIn



Biljettkontrollens syfte är att förebygga fuskåkande, maximera antalet betalande resenärer samt bidra till en trygg resa för både resenärer och personal. Tjänsten ingår i sektion Resenärsservice som består av ca 20 personer som ansvarar för uppföljning och utveckling av områdena; intäktssäkring, trafikmätningar, trafikinformation, kundtjänst och dataförsörjning. Trafikförvaltningen har ett nytt avtal från 1:a januari där antalet kontroller fördubblas för att minska fusket. Som förvaltningsledare intäktssäkring får du en viktig roll i arbetet kring att proaktivt arbeta med frågor kring att förhindra fusk.


Om tjänsten
Tjänsten som förvaltningsledare intäktssäkring för biljettkontrollen innebär att du ska:
• Aktiv arbeta med att minimera fusk i trafiken.
• Vara avtalsansvarig för biljettkontrollavtalet med tillhörande uppföljning.
• Vara ansvarig för att följa upp det totala fuskets omfattning och redovisa detta i den årliga fuskrapporten. Där ingår även analys och förslag på förbättringsåtgärder
• Ansvara för att hantera löpande verksamhetsnära frågor och lösa uppkomna problem.
• Samarbeta med trafikentreprenör och övriga sektioner på TF för en effektivare biljettkontroll.
• Vara ansvarig för budgetering och ekonomisk uppföljning kopplat till avtalet.
• Säkerställa att utställda tilläggsavgifter hanteras korrekt. (överklaganden av tilläggsavgifter).
• Ha löpande kontakt med TFs inkassobolag.
• Vara intäktssäkringsansvarig för spärrar etc och bidra till det förvaltningsområdet.
• Hålla dig uppdaterad på hur allmänhet, trafikentreprenörer, politiker och media ser på fusket/intäktssäkring i trafiken.

Tjänsten har många dimensioner, aspekter och krav som behöver balanseras mot ställda mål.


Att jobba hos oss
Vi jobbar varje dag med att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik. Det betyder att din insats gör skillnad. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor bidrar du till Stockholms samhällsutveckling i en organisation som ligger i framkant när det gäller miljö och hållbarhet.

För att lyckas med uppdraget bygger vårt arbete på vår värdegrund som kortfattat sammanfattas med orden: öppenhet, kompetens, pålitlighet, samverkan.

Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler på västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. Här finns en uppsjö av lunchrestauranger och bra promenadstråk. Motion och hälsa är viktigt för oss och förutom friskvårdsbidrag erbjuder vi en rad olika hälsofrämjande aktiviteter.


Vem är du?
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av att förvalta större komplexa avtal samt att säkerställa affärer genom tydlig uppföljning. Vi ser gärna att din utbildningsbakgrund innefattar studier på högskolenivå inom ekonomi, juridik eller liknande.

Som person är du strukturerad, tydlig och samarbetsvillig och du trivs med att jobba i en roll med många gränsytor där du företräder frågor kring fusk/intäktssäkring. Det är viktigt att du har personlig integritet för att arbeta med dessa frågor, och du har ett engagemang och intresse för att arbeta proaktivt med frågor kring att förhindra fusk. Tjänsten förutsätter att du har mycket god kommunikativ förmåga, med goda kunskaper i svenska i både tal och skrift och en förståelse för vårt samhällsuppdrag.


Information och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Katarina Thomasson. Kontaktuppgifter hittar du till höger.

Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande.

Var med och utveckla framtidens kollektivtrafik tillsammans med oss. Som en del av Stockholms läns landsting ansvarar vi för att alla som bor i eller besöker länet, ska kunna resa med en modern, tillgänglig och säker kollektivtrafik. Med oss tar du dig fram smidigt och miljövänligt på land och till sjöss.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2018-11-09

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 854273b3-e49f-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Thomasson Katarina.Thomasson@se.experis.com +46702312805

Företag
Trafikförvaltningen

Adress
Trafikförvaltningen
11251
11251 0180

Kontorsadress
Lindhagensgata 100

Jobbnummer
4450343

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikförvaltningen: