Förvaltningsjurist med chefsansvar

Bjuvs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Juristjobb / Bjuv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Bjuv, Åstorp, Helsingborg, Klippan, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bjuvs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Bjuv

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?"

Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle.

Vad jobbar du för?

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi i stället frågan "Vad jobbar du för?"

Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle.

Vad jobbar du för?

I den nybildade gemensamma socialförvaltningen arbetar vi för kvalité, trygghet och trivsel. Vi är medskapare, vi är nyfikna och ser möjligheter i förändringsarbete. Hos oss uppmuntras du till att reflektera, utveckla och utforska. Genom att våga pröva och ompröva bidrar vi till ny kunskap och nytt arbetssätt. Vi har kraft i nyskapandet och vågar vara nyskapande för att endast det bästa är gott nog för människorna i Bjuvs kommun
Så har vi aldrig gjort förr används som beröm.
Vill du vara med och forma ett helt samhälle med oss?
Vi söker nu en engagerad och utvecklingsorienterad förvaltningsjurist med chefsansvar som vill leda vår administrativa grupp. Tjänsten är nyinrättad och därför finns det möjlighet för dig att forma den vidare.

Är du en utvecklingsorienterad jurist som vill ha ett varierat uppdrag och vara med att skapa en riktigt bra socialtjänst? Iså fall är du den vi söker!



Publiceringsdatum
2022-09-02

Arbetsuppgifter
Du kommer som förvaltningsjurist med chefsansvar att vara förvaltningens juridiska kompetens och expertis och leda administrationens arbete. Du är chef för administrationens 8 medarbetare som ansvarar för nämndsadministration, arkiv och diariehantering, systemförvaltning, ekonomi, avgiftshandläggning, upphandling och inköp.
Ditt uppdrag som chef är att styra, leda och stärka samt utveckla medarbetare och verksamhet. Vi anser att helheten är större än summan av delarna och prioriterar därför att samarbeta och samverka, både internt och externt.
Inom Socialförvaltningen har vi en uttalad ambition om att sträva mot en förvaltning utan stuprör och med gemensamt ansvar. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.

Arbetsuppgifterna innefattar att ge juridiskt stöd till verksamheterna i socialtjänstspecifika frågor men även avseende bl.a. avtal och upphandling, sekretessprövning och utlämning av allmänna handlingar, förvaltningsrättsliga och kommunalrättsliga frågor samt informationssäkerhet och GDPR lagstiftning.
I arbetsuppgifterna ingår även att vid behov skriva utredningar och tjänsteskrivelser till socialnämnden samt att företräda förvaltningen vid domstolsprocesser.
Uppdraget ställer höga krav på ett föredömligt och tillitsbaserat ledarskap, något som vi även arbetar aktivt med att utveckla och som ska genomsyra hela förvaltningens ledarskap och medarbetarskap


Kvalifikationer
Du som söker har juristutbildning samt minst tre års erfarenhet av arbete i kommunal sektor gärna inom socialtjänstens ansvarsområden. Det är meriterande om du har erfarenhet av att driva processer i domstol och har tidigare chefserfarenhet.
Du har god kunskap i det svenska språket, såväl i tal som i skrift. Du behöver även ha erfarenhet av kvalificerat utredningarbete och verksamhetsutveckling.
Arbetet förutsätter att du är skicklig på att bygga relationer, kan arbeta med flera arbetsuppgifter och processer parallellt samt har en god organisationsförmåga. Din kommunikativa förmåga är central. Du har en god analytisk förmåga och trivs med att arbeta med komplexa frågor.
För tjänsten krävs att du är trygg i din yrkesroll och prestigelös och samarbete är enkelt för dig. Som person ser vi att du tycker om att leda och motivera och förser andra med de befogenheter som krävs. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv att se på frågor, du har ett nytänkande och som kan anpassas och omsättas till praktisk handling.
B-körkort krävs.


ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Vi undanber oss kontakt från andra annonsörer.

För att kunna komma i fråga för en anställning inom Socialförvaltningen i Bjuvs kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Registerutdraget uppvisas först vid erbjudande om anställning.

Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag.
Känslan skapar Familjen Helsingborg.
Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga.
familjenhelsingborg.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bjuvs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "VO 2/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bjuvs kommun (org.nr 212000-1041)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Bjuvs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Förvaltningschef/VD
Jessica Alfredson
042-458 51 19

Jobbnummer
6944685

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bjuvs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bjuvs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: