Förvaltningsekonom till Kunskapskontoret

Sandvikens kommun, Kunskapsförvaltningen / Företagsekonomjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Kunskapsförvaltningen i Sandviken

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.
Sandvikens kommuns förskolor och skolor styrs främst av Kunskapsnämndens mål. De områden ur de nationella styrdokumenten som prioriteras för att ge bra förutsättningar för god måluppfyllelse avseende kunskap är Ansvar och inflytande, Hälsa, Jämställdhet och Digital kompetens. Kommunens och varje enhets kvalitetsredovisning finns tillgänglig under rubriken Utbildning på www.sandviken.se tillsammans med annan information om skolan.

Publiceringsdatum
2011-05-18

Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsområden är att mot förskolor och grundskolor, arbeta med budget, resursfördelningssystem, utfallsprognoser, delårsbokslut och årsredovisning. Arbeta med ekonomiska utredningar och analyser, information och utbildningar, utveckla ekonomistyrning och ekonomiadministrativa rutiner och system samt medverka vid kvalitetssäkring av nyckeltal som syftar till att knyta samman pedagogiska och ekonomiska resultat totalt inom kunskapsförvaltningen. Vidare arbetar du som stöd till förvaltningens rektorer/enhetschefer. Du kommer även att handlägga fastighetsfrågor för Kunskapsförvaltningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på högskolenivå. Du ska ha god analytisk förmåga, kunna se helheter, är duktig på att kommunicera i tal och skrift. Du skall ha mycket goda kunskaper i Excel. Du skall också ha kunskap och erfarenhet gällande fastighetsfrågor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Eftersom du i ditt arbete kommer att ha många kontakter är det viktigt att du är utåtriktad, utvecklingsinriktad, positiv, lyhörd och har en utpräglad servicekänsla. Du har förmåga att skapa förtroende, har lätt för att samarbeta och har god pedagogisk förmåga. Självständighet och flexibilitet är även goda egenskaper som du har.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2011-08-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-31
Vi välkomnar alla sökande som bidrar till mångfald oberoende av ålder, kön, funktionshinder, social och kulturell tillhörighet, religionstillhörighet eller sexuell läggning.
Ange följande referens när du ansöker: 41-11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Marie C Bergqvist, 026-241868

Facklig kontakt
Maria Lindborg, 026-24 14 55
Helena Sjöberg, helena.sjoberg@utb.sandviken.se

Företag
Sandvikens kommun, Kunskapsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Kunskapsförvaltningen
Stadshuset, Odengatan 37
81180 Sandviken

Jobbnummer
937127

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Kunskapsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Kunskapsförvaltningen: