Förvaltningsekonom till Gnesta kommun

Gnesta kommun, Ekonomienheten / Företagsekonomjobb / Gnesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Gnesta, Nykvarn, Trosa, Södertälje, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gnesta kommun, Ekonomienheten i Gnesta

I Gnesta kommun är vi 850 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Du är varmt välkommen att bli en av oss.

Tjänsten är placerad på kommunstyrelseförvaltningen som har uppdraget att leda och samordna kommunens verksamheter. Här finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation, IT och nämndadministration. Vi samordnar också arbetet inom kultur, fritid, näringsliv och turism. Förvaltningen arbetar på uppdrag av kommunstyrelsen.

Publiceringsdatum
2023-12-05

Arbetsuppgifter
Som förvaltningsekonom arbetar du nära cheferna med ekonomiska uppföljningar, analyser och processer för att uppnå ekonomiska mål. Du är delvis ansvarig för att driva budgetprocessen framåt och även för att upprätta delårsrapport, bokslut, årsredovisning samt tjänsteskrivelser.

Rollen innebär även att fortsätta förbättra den ekonomiska redovisningen samt utveckla arbetet med att ta fram nyckeltal så att den på bästa sätt ger verksamheten underlag för styrning och kontroll. En viktig del av tjänsten är att ha en löpande omvärldsbevakning så att du håller dig uppdaterad på förändringar av riktlinjer, lagstiftning eller nya system. Du kommer även att medverka i olika utvecklings- och förändringsprojekt inom kommunen och förvaltningen.

Kvalifikationer
Vi vill att du som söker
• har högskoleexamen inom ekonomi, eller annan högskoleutbildning i kombination med erfarenhet som kommunen bedömer likvärdig
• är strukturerad, noggrann och har en analytisk förmåga
• är snabb på att utveckla effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar på problem
• är pedagogisk och kan förklara komplexa frågor på ett lättbegripligt sätt
• både kan arbeta självständigt och förstå när samarbete ger bästa resultat
• har ett serviceinriktat förhållningssätt

Det är meriterande om du
• tidigare arbetat med ekonomi i en politiskt styrd organisation och då särskilt kommunal verksamhet
• har tidigare erfarenheten som ekonom inom socialtjänstområdet, utbildningsområdet eller samhällsbyggnadsområdet.
• tidigare har arbetat kundorienterat och stöttat verksamheter med prognoser och uppföljning.

Intervjuer kan ske löpande under annonseringstiden.

Välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Gnesta kommun ska du känna dig trygg och kunna ha en god balans mellan fritid, familjeliv och jobb. Du har flera fina anställningsförmåner, till exempel friskvårdsbidrag, utökad föräldraledighet och ett bra försäkringsskydd. Läs mer om kommunens anställningsförmåner på gnesta.se/anstallningsformaner.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, och välkomnar därför sökande med olika erfarenheter och bakgrund.

Gnesta kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1262318".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gnesta kommun (org.nr 212000-2965), https://www.gnesta.se/

Arbetsplats
Gnesta kommun, Ekonomienheten

Kontakt
Ekonomichef
Samir Sandberg
samir.sandberg@gnesta.se
0158-275225

Jobbnummer
8307019

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gnesta kommun, Ekonomienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gnesta kommun, Ekonomienheten: