Förvaltningsekonom

Riksbyggen / Företagsekonomjobb / Stockholm
2018-01-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förvaltningsekonom" (publicerad 2019-03-01) ⬅️


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksbyggen i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Järfälla eller i hela Sverige

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätt. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 300 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!

I Riksbyggen arbetar vi långsiktigt och utvecklar hela tiden vår verksamhet för att på bästa sätt kunna tillgodose våra kunders behov. Vår kärnverksamhet är bostadsrättsföreningar, men vi har även många uppdrag åt privata och offentliga fastighetsägare och företag. Marknadsområde Stockholm har ca 150 medarbetare. Verksamheten omfattar Ekonomisk förvaltning, Teknisk förvaltning, samt Fastighetsservice.

Vad ska du göra?

Som Ekonom på Riksbyggen arbetar du i en rådgivande roll med många kundkontakter och i nära samarbete med kollegor som är kopplade till kunden på olika vis. Du driver verksamheten och affärerna framåt genom gott affärsmannaskap och en tro på långsiktiga affärsrelationer.

Du har det övergripande ansvaret för den Ekonomiska Förvaltningen hos ett antal kunder och ansvarar bl.a. för:

• upprättande av budget, prognoser och bokslut
• låneupphandlingar, likviditetsbudget och övrig finansiell planering
• löpande bokföring och hantering av elektroniska leverantörsfakturor
• presentation av bokslut och budget
• ekonomisk rådgivning

Vem är du?

Vi söker dig som är intresserad av kundkontakter och har förmågan att se och möta kunders behov samt att agera professionellt och kundorienterat. Det är viktigt att du har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog och att kunna informera på ett tydligt sätt. I övrigt är du en positiv person som är serviceinriktad och kundorienterad. Ett ledamotsuppdrag ingår i tjänsten samt uppdrag på kvällstid förekommer.

Vi ser gärna att du har minst 3 års erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete. Erfarenheter från fastighetsförvaltning ser vi som meriterande. Tjänsten är tillsvidare med placering på kontoret i Hammarby Sjöstad i Stockholm.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb. Urval kommer ske löpande så skicka din ansökan redan idag dock senast den18 februari 2018.

Kontakta Mikael Johansson, Gruppchef Ekonomisk förvaltning, på 08-6023607 vid frågor om tjänsten.

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-01-16

Ersättning
Enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Riksbyggen

Adress
Riksbyggen
Box 9051
10271 Stockholm

Kontorsadress
Box 9051

Jobbnummer
3905536

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksbyggen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksbyggen: