Förvaltningsassistent till Svenska Kyrkan i Partille!

HR On Demand / Kontorsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos HR On Demand i Partille, Göteborg, Stenungsund, Vårgårda, Malmö eller i hela Sverige

Partille pastorat omfattar hela Partille kommun och består av Partille, Sävedalens och Furulunds församlingar, Kyrkogårdsförvaltning samt Service. Pastoratet gränsar till östra Göteborg. Vi är ett 100-tal anställda och många förtroendevalda och volontärer. Vår vision är "att genom Jesus Kristus visa på Guds möjligheter".

Om kyrkans fastigheter

Målet inom fastighetsförvaltningen är att församlingarna/enheterna ska ha ändamålsenliga och kostnadseffektiva lokaler och att kyrkornas kulturhistoriska värde ska vårdas.

Svenska kyrkan i Partille har idag 12 fastigheter, med 26 byggnader varav sex kyrkor och ett kapell.Byggnadsytan är drygt 8000 m2 och församlingsmarken ca 48000 m2. Delprocesserna inom fastighet omfattar:

1. Lokalförsörjningsplanering
2. Anskaffning, ombyggnad, avveckling
3. Felanmälan och service
4. Operativ förvaltning, skötsel och planerat underhåll
5. Markskötsel
6. Inventarier
7. Kulturarv
8. Verksamhetsservice

Publiceringsdatum
2019-05-06

Om tjänsten
I rollen som förvaltningsassistent hos Svenska Kyrkan i Partille är du en viktig resurs och du står för professionell service åt verksamheten. Hos oss finns möjlighet till utveckling. Du kommer inom Service att arbeta tillsammans med bl a fastighetsförvaltare och fastighetsskötare.

Du hanterar administration inom samtliga delprocesser ovan, t ex

• Avtalshantering
• Projektadministration
• Handhavande av passersystem
• Fastighetsregister
• Löpande ekonomisk redovisning
• Budget- och bokslutsunderlag
• Utredningar
• Diarieföring och arkivering, både fastighet och KAE
• Posthantering

Visst arbete inom församlingsexpeditionen, med tex bokningar och besök, ingår också i tjänsten, liksom en del ekonomiuppgifter.

Vem är du?

Som person är du strukturerad, välorganiserad och effektiv. Du är också kostnadsmedveten och noggrann. Du tycker om att ge service, har god kommunikativ förmåga och ett positivt professionellt förhållningssätt. Arbetet ställer krav på självständighet, initiativförmåga och på god samarbetsförmåga.

Du har

• lägst administrativ gymnasieutbildning eller motsvarande, och minst två års relevant arbetslivserfarenhet
• god datorvana i Officepaketet och förutsättningar att lära dig kyrkans andra specifika programvaror
• intresse och dokumenterad förmåga att bidra i administrativ utveckling
• körkort och tillgång till bil

Du har god kännedom om Svenska kyrkan och självklart delar du våra värderingar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, provtjänstgöring kan vara aktuell.

Då urvalet sker löpande är du välkommen med din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är 2019-05-26.

För mer information är du välkommen att kontakta arbetsledare Maria Hurtig på 031-340 42 99alternativtmaria.hurtig@svenskakyrkan.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Löwstedt sofia.lowstedt@svenskakyrkan.se

Företag
HR On Demand

Adress
HR On Demand
Lilla Bommen 1
41104 Göteborg

Kontorsadress
Lilla Bommen 1, Göteborg

Jobbnummer
4770721

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från HR On Demand

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos HR On Demand: