Förvaltningsassistent till fastighetsenheten i Salems kommun

Salems kommun / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem, Botkyrka, Södertälje, Stockholm, Österåker eller i hela Sverige

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Fastighetsenheten har i uppdrag att bygga, äga, förvalta och utveckla kommunens fastigheter, samt ansvara för in- och uthyrning av kommunala verksamhetslokaler och bostäder utifrån verksamhets och brukarspecifika behov.

Som förvaltningsassistent ansvarar du för administrativa arbetsuppgifter inom kommunens bostadsförvaltning, bostadsanpassning, felanmälan, verksamhetsstatistik och systemförvaltning. Det är en bred roll där du som spindel i nätet står för det administrativa hantverket i samspel med brukare, kollegor och entreprenörer.



Ansvar och arbetsuppgifter

• Upprätta bostadshyresavtal
• Nyckelhantering
• Uppdatera hyressystem vid in- och utflyttning
• Administrera och kontera hyresbetalningar
• Hyresavstämning för hyror, index och driftkostnader
• Fakturahantering, upprätta, justera, makulera, kontera
• Felanmälningar och beställare av åtgärder
• Administrera uppsägning, avstående besittningsskydd
• Statistik för energiförbrukning och felanmälan
• Administrera bostadsanpassningsärenden
• Systemansvar för fastighetssystem
• Administrera försäkringslista, parkeringstillstånd mm



Publiceringsdatum
2020-04-01

Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning med teoretisk inriktning. Kunskaper inom hyresjuridik, ekonomi, systemvetenskap är meriterande. Minst tre års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete.
• Som person är du initiativtagande, självgående och strukturerad. Du har god samarbetsförmåga, är relationsskapande och har hög kulturell medvetenhet med förståelse för människors olika bakgrund och förutsättningar.



Anställningsvillkor

• Tillsvidareanställning, heltid. Provanställning kan komma att tillämpas.
• Tillträdesdatum: enligt överenskommelse
• Sista ansökningsdatum: 2020-04-26



Älskar du administration och känner att du vill bidra till att skapa samhällsnytta i samarbete med trivsamma kollegor är det här rätt jobb för dig. Vi hoppas att du tycker detta låter spännande och vill bli en av oss 15 på fastighetsenheten som brinner för att skapa välfungerande fastigheter i samhällsbygget.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Salems kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Salems kommun (org.nr 212000-2874), http://www.salem.se

Jobbnummer
5175575

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun: