Förvaltningsassistent - Varbergs kommun, Räddningstjänsten - Ekonomijobb i Varberg
Förvaltningsassistent
Varbergs kommun, Räddningstjänsten / Ekonomijobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomijobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Räddningstjänsten i Varberg

Varberg förenar den stora stadens möjligheter med den lilla stadens charm. Att bo i Varberg innebär en närhet till havet, kulturen och den vackra naturen i inlandet. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. I kommunen bor 56 000 personer och befolkningen ökar stadigt. Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med förutsättningar för det goda livet.

Räddningstjänsten har en organisation med sex brandstationer och sammanlagt 50 heltidsanställda och 100 deltidsanställda. Verksamheten är indelad i två avdelningar; Operativa avdelningen och avdelningen för Larm och Stöd. Dessutom finns en stödfunktion och en dygnetruntbemannad larmcentral. Kommunens säkerhetsutvecklare och säkerhetssamordnare är placerade på räddningstjänsten och arbetar med internt skydd och samhällsinriktat säkerhetsarbete. Vi har ett stort samarbete med övriga räddningstjänster i länet genom RäddSam-Halland.

Publiceringsdatum
2008-01-30

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta med omväxlande administrativa arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna består av allmänna kontorsgöromål, ekonomihantering såsom leveratörsreskontra (fakturaportal), kundreskontra, budgetarbete och resultatuppföljning.
Inom personaladministration kommer du att arbeta med bl. a lönerapportering i Personec.
Du är även ansvarig för vår reception, post och arkivhantering.

Kvalifikationer
Du skall ha relevant gymnasieutbildning inom ekonomi och administration. Högskoleutbildning är önskvärt. Du skall ha erfarenhet från ekonomiarbete och administrativt arbete samt ha kunskap om lagar och avtal inom personalområdet.
Arbetet kräver att du har snabb inlärningsförmåga och förmåga att arbeta och lösa uppgifter självständigt.
Du har mycket god datorvana. Stor erfarenhet av arbete i Windowsmiljö och Office-paketet är ett krav. Kunskaper i Economa, Fakturaportalen, Personec och ÄHS är önskvärt.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom ansvarskänsla, god känsla för service, samarbetsförmåga och hög social kompetens.

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare (Snarast efter överenskommelse)

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: Sysselsättningsgrad: 100%

Kontakt
Anette Johansson , 0340-69 72 03 Adm.handläggare

Facklig kontakt
Jan Thoresson , 0340-69 72 00 SKTF

Så ansöker du
Ansök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2008-02-17
Ange följande referens när du ansöker: Räd 06

Företag
Varbergs kommun, Räddningstjänsten
43280 Varberg
Mer information på http://www.varberg.se

Jobbnummer
114936

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Räddningstjänsten: