Förvaltningsansvarig till Visma Retail

Sigma IT Consulting Sigma IT Consulting / Datajobb / Stockholm
2015-07-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förvaltningsansvarig till Visma Retail" (publicerad 2015-08-25) ⬅️


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigma IT Consulting Sigma IT Consulting i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Skövde, Göteborg eller i hela Sverige

Sigma är en ledande leverantör av tjänster inom IT, Management och Informationslogistik. Med nordiska kunder som bas levererar vi på en internationell marknad och fokuserar på funktionella åtaganden. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i nio länder. www.sigma.se

Visma Retail AB hjälper aktörer inom detaljhandeln att attrahera sina kunder till handelsplatsen, öka försäljningen genom förbättrad shoppingupplevelse och skapa lojala kunder. Detta genom smart användning av teknik som stödjer nödvändiga processer på alla nivåer. Vi erbjuder helhetslösningar inom butiksdata och kringtjänster. Som exempelvis kassaapplikationer, backofficelösningar och centrala system för styrning av kedjeföretag samt tjänster som projektledning, implementation, support och IT-drift. Gruppen Application Management (AM) består idag av 10 medarbetare. Dessa är fördelade inom två områden; applikationsdrift samt Centralized Solution Management (Förvaltning).

Nu behöver man förstärka gruppen med en Centralized Solution Manager (Förvaltningsansvarig). Det här är en rekrytering till Visma tjänsten är placerad på Lindhagensgatan i Stockholm.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om rollen:

Rollen är operativt ansvarig för de tjänster som levereras inom AM. Du kommer ha ett övergripande ansvar för dina kunders systemlösningar och miljöer, och arbetar även för att proaktivt minimera operativa risker. Till din hjälp har du specialister inom olika berörda områden i kundernas miljö.

Du kommer att bli en del av ett professionellt och väl fungerande kundteam bestående av erfarna kollegor inom sälj, support, förvaltning och produktutveckling. I rollen som Centralized Solution Manager (CSM)kommer du bland annat att:

• Besluta tillsammans med kund, driva, koordinera och avrapportera systemändringar (standard change och patchuppgraderingar) vilket bland annat innefattar ansvar för att granska kvalitén, säkerställa överlämning, avrapportering internt och till kund, ansvar för uppföljning samt uppdatering av change-log med mera.
• Utforma krav och koordinera aktiviteter med driftspartner och övriga 3e parts leverantörer; utgöra en operativ teknisk partneransvarig.
• Vara ansvarig för att bevaka patchar och hotfixar som leveraras från respektive produktorganisation. 
• Delta i intern och extern change advisory board (CAB).
• Hantera och delta i arbete kring 3rd line support och problem management; utgöra eskaleringspunkt, följer upp arbete, avrapporterar och kravställer gentemot givna SLA.
• Leda och delta i operativa forum mot kund.
• Medverka i utvärdering av ändringar och krav (changes) som endera påverkar eller kan påverka kundens systemlösning.
• Vara tjänsteägare för den löpande tjänsteleveransen av aktuellt kundavtal; koordinera tjänsteleveransen, kontinuerligt arbeta för att förbättra tjänsterna, följa upp SLA på tjänsterna samt se över de processer och arbetssätt som är kopplade till dem.
• Ta emot, ansvara för och följa upp att åtgärder som finns beskrivna i incidentrapporter genomförs.
• Delta i budget- och prognosarbete för kunden.
• Ge stöd till övriga roller inom kundteamet för att hålla samman och säkerställa den totala systemleveransen till kund.
• Ta emot och delta i planering av överlämning från projekt och uppdrag.
• Hålla dig uppdaterad på gällande avtal och vilket förvaltningsåtagande som är mot aktuell kund.
• Sätta upp och äga tidrapporteringsstruktur för uppdrag inom AM.

Som CSM kommer du att rapportera till enhetschef för Application Management. Din roll är bred och omväxlande och du förväntas skaffa dig djupa kunskaper om Visma Retails produkter och framför allt den systemlösning som befintliga kunder har.

Publiceringsdatum
2015-07-03

Kvalifikationer
För att hantera tjänsten behöver du:

• 5+ års erfarenhet från support och förvaltning (helst inom Windows-miljöer).
• Erfarenhet från att ha jobbat i koordinerande roller.
• God förståelse för komplexa affärssystem.
• Erfarenhet från att ha jobbat med IT-lösningar inom detaljhandel (retail).

Meriterande är:

• Erfarenhet från någon ledande roll (exempelvis projektledare).

• Erfarenhet från apoteksbranschen.

Utöver ovanstående tror vi att du har en akademisk examen inom till exempel systemutveckling, samt att du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat.

Vi erbjuder:

Du får arbeta på ett expanderande och modernt företag och arbetsgivare som ligger i framkant när det gäller avancerade tekniska lösningar där du får både möjlighet att implementera erfarenheter och införskaffa nya kunskaper, växa och utvecklas.

Din ansökan:

I denna rekrytering samarbetar Visma Retail med Sigma Resources. Tjänsten ska tillsättas i slutet på augusti men du får gärna skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor kontakta rekryteringsansvarig Rebecka Ekberg på 070-660 21 22 eller rebecka.ekberg@sigma.se

Varaktighet, arbetstid
heltid heltid

Ersättning
marknadsmässig

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rebecka Ekberg +46 706602122

Företag
Sigma IT Consulting Sigma IT Consulting

Adress
Sigma IT Consulting Sigma IT Consulting
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg

Kontorsadress
Lindholmspiren 9

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2361610

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigma IT Consulting Sigma IT Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigma IT Consulting Sigma IT Consulting: