Förvaltnings-/nämndsekreterare till miljö- och samhällsbyggnad

Salems kommun / Ekonomiassistentjobb / Salem
2017-09-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förvaltnings-/nämndsekreterare till miljö- och samhällsbyggnad" (publicerad 2019-05-08) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem, Botkyrka, Södertälje, Stockholm, Österåker eller i hela Sverige

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

På miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar ca 50 medarbetare indelade i fem enheter på uppdrag av kommunstyrelsen och bygg- och miljönämnden. Enheterna är central administration, bygg- och miljö, fastighet, gata/park/VA samt plan och exploatering. Förvaltningen driver kommunens samhällsplanering, miljö-, klimat- och naturvårdsarbete och ansvarar för en god och hållbar boendemiljö för Salems invånare. Förvaltningen har en god stämning och ett klimat där medarbetare samarbetar inom och mellan enheter.

Till miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen söker vi nu en förvaltnings-/nämndsekreterare.

Publiceringsdatum
2017-09-11

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en person för kombinerat uppdrag som nämndsekreterare och förvaltningssekreterare på miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen. Som nämndsekreterare har du en samordnande och drivande roll i arbetet med kommunstyrelsens tekniska utskott. Du är sekreterare vid sammanträden som kommunstyrelsens tekniska utskott har och upprättar kallelser, dagordningar och protokoll. Arbetsuppgifterna innefattar även ärendeberedning och kontroll av ärendeflöden och planering. Arbetet sker i nära samarbete med nämndens politiker, förvaltningschef och enhetschefer.

Som förvaltningssekreterare-/nämndsekreterare ingår olika administrativa uppgifter som registrering/diarieföring, arkivering av handlingar, arkivvård och administrativt stöd till förvaltningen. Du har också en central roll på förvaltningen och fungerar som spindeln i nätet då mycket kontakter med politiker, tjänstemän och invånare följer med rollen. Ytterligare ansvarsområden innebär att säkerställa att det finns effektiva rutiner och processer för ett rättssäkert nämndarbete och kontinuerligt arbeta med utveckling inom ditt verksamhetsområde.



Kvalifikationer
Vi söker dig med samhällsvetenskaplig högskoleutbildning eller annan relevant inriktning, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du tidigare erfarenhet från rollen som nämndsekreterare eller liknande erfarenhet inom administration, gärna i en politisk styrd verksamhet, är det meriterande. Du har kunskap om lagar som styr offentlig förvaltning, som kommunallagen och förvaltningslagen. Du har även goda kunskaper om IT-baserat arbete.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att du ska passa i rollen behöver du ha en god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift. Det är viktigt att du är strukturerad, bra på att planera samt att du är driven och relationsskapande. Du är positiv, initiativrik och engagerad samt har ett serviceinriktat förhållningssätt. Det är också viktigt att du har förmågan att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.



Välkommen in med din ansökan!

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.

Heltid

Tillträde enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag 2017-09-25

Intervjuer kan ske under ansökningstiden.



För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christina Lood, Förvaltningschef MSB christina.lood@salem.se 0706233061

Företag
Salems kommun

Adress
Salems kommun
Rönninge
14480 Rönninge

Kontorsadress
Rönninge

Jobbnummer
3691029

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun: