Förvaltare

Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Kramfors
2014-09-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förvaltare" (publicerad 2014-10-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kramfors, Härnösand, Mark, Sollefteå, Timrå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen i Kramfors

Förvaltarenheten är gemensam för Sollefteå och Kramfors kommuner. Förvaltaren har till uppdrag att på ett professionellt sätt vara ställföreträdare för och bevaka huvudmannens rätt, allt enligt föräldrabalkens intentioner och praxis.
Det vanligaste är att förvaltaren har sitt uppdrag på ideell basis, men Överförmyndar-nämnderna i Sollefteå och Kramfors kommuner har skapat en gemensam enhet med en förvaltare som tar sig an de komplexa ärenden som kommer till nämnden.
Förvaltaren får sitt uppdrag från tingsrätten på förslag från respektive Överförmyndar-nämnd och träder in när uppdragen blir för komplexa för en privatperson att på ideell basis åta sig ett uppdrag.
Du anställs med placering vid administrativa enheten på kommunledningsförvaltningen av Kramfors kommun men med stationering främst i Sollefteå kommun. Förvaltarenheten består sen tidigare av en förvaltare och kommer nu att utökas med ytterligare en förvaltare. Vi räknar med att ni två som professionella förvaltare kommer att hantera ungefär 40 huvudmän fördelade från de två kommunerna.

Publiceringsdatum
2014-09-23

Arbetsuppgifter
Som förvaltare kommer du med ett personligt uppdrag att arbeta med att företräda huvudmannens rätt inför myndigheter, bevaka dennes rätt till bidrag, vård och omsorg. Du kommer vidare att förvalta huvudmannens tillgångar och skulder och ge råd och hjälp i personliga förhållanden.
Din roll är att samordna stöd som finns i vårt samhälle, inte lösa alla svårigheter själv, vilket innebär ett väl utvecklat samarbete med olika delar av samhället, sjukvården, myndigheter och anhöriga.
De ingår även mycket kontorsgöromål i arbetet som att skriva ansökningar, redovisning, telefonkontakter etc.

Kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning exempelvis socionom, ekonom, samhällsvetare eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Har du erfarenhet av att arbeta med socialt omhändertagande är detta meriterande. De är bra med kännedom om socialtjänstlagen och lagen om stöd och service samt vardagsjuridik för att veta vilka lagar som stödjer rättigheter och skyldigheter.
Du behöver kunna arbeta mycket självständigt, ha ett gott ordningssinne, ha god kännedom om samhället och en livserfarenhet som gör att du både kan sätta dig in i den enskildes situation och sätta gränser.
Ditt förhållningssätt ska präglas av tilltro till huvudmannens vilja att vara delaktig och ansvarstagande för sin egen sociala situation. Uppdraget förutsätter att du har en god förmåga att samarbeta med både huvudmännen likväl med kollegor och övriga samarbetspartners.
Du är prestigelös och bemöter alla du möter i arbetet på ett professionellt och respektfullt sätt.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid din personliga lämplighet för uppdraget. Lämplighetskontroll görs enligt överförmyndarnämndens praxis i samband med anställning.
Körkortskrav.

ÖVRIGT
Kramfors kommun strävar efter att skapa hälsofrämjande arbetsplatser; arbetsplatser som kännetecknas av en bra arbetsmiljö, låg sjukfrånvaro, delaktighet, trivsel och arbetsglädje, vi ser det som önskvärt att du har en livsstil som främjar hälsa och välbefinnande, dvs besitter livsstilskompetens. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2015-01-12. Varierande arbetstidsförläggning, i huvudsak dagtid.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-26
Ange följande referens när du ansöker: 85/2014
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Majvor Byström, Chef Administrativa enheten 0612-80185
Tommy Swärdh, Förvaltare 0612 80 153
Victoria Häggkvist, Handläggare 0612-80 103
Fackliga företrädare 0612-80 000

Företag
Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen
Kramfors kommun
87280 KRAMFORS

Kontorsadress
87280 Kramfors

Jobbnummer
2005924

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen: