Förvaltare

HSB Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos HSB Stockholm i Stockholm, Haninge eller i hela Sverige

HSB Stockholm är en medlemsägd organisation. Vårt uppdrag är att tillsammans med medlemmarna skapa det goda boendet. Vi utvecklar, säljer och utför förvaltnings- och skötseltjänster åt våra bostadsrättsföreningar samt till privata. Föreningen har ca 320 anställda och förvaltar drygt 67 000 lägenheter fördelat på 430 bostadsrättsföreningar.

Som förvaltare kommer du att ha helhetsansvaret för dina kunduppdrag. I din roll blir du den sammanhållande länken mellan dina kunder som består av styrelser i bostadsrättsföreningar, deras bostadsrättshavare, hyresgäster och de olika aktörer som utför de tjänster som du handlar upp. Du ska enkelt uttryckt se till att dina kunder är nöjda och fastigheterna välskötta.

Arbetsuppgifter inkluderar bl.a. följande:

• Kundkontakt med kunder och omvärld beträffande existerande och potentiella förvaltningsobjekt.
• Kontinuerlig kontakt och coachande av de i uppdragen involverade utförare, t.ex. inom skötsel och drift
• Upphandling och uppföljning av sidoleverantörer
• Kontakter och hyresförhandlingar med kommersiella hyresgäster
• Underhållsbesiktning
• Skadehantering och försäkringsärenden
• Vara uppdaterad och väl förtrogen med den ekonomiska situationen för de olika bostadsrättsföreningarna
• Ansvara för budgetunderlag gällande periodiskt och löpande underhåll
• Medverka på styrelsemöten och årsstämmor i bostadsrättsföreningar på kvällstid.

Din person och bakgrund:
I din roll är du affärsman/kvinna, relationsbyggare, projektledare, förhandlare och coach. Du har otaliga kontakter med kunder, entreprenörer, konsulter och kollegor. Därför är det viktigt att du som person är serviceinriktad, social, har god samarbetsförmåga och stor lyhördhet för verksamhetens behov. Du har också ledarskapspondus och målfokuserat driv.
Du har lätt för att skapa relationer och nätverk och du är en riktigt duktig administratör.

Du behöver ha erfarenhet från liknade arbete. Krav är att du har eftergymnasial utbildning med inriktning fastighetsförvaltning. Du har 3-5 år arbetslivserfarenhet bakom dig. Du är väl förtrogen med ekonomi, budget och affärsmässiga principer. Kanske har du arbetat med försäljning och har på så sätt skaffat dig ett bra kommersiellttänk och kundfokus. Har du dessutom ledarskap i din cv så är det bra.

HSB kan erbjuda rätt person ett fritt och ansvarfullt arbete i en organisation fylld med utvecklingsmöjligheter.
Hos HSB har du kollegor med specialistkompetens som kan ge dig stöd i de flesta frågor såsom ekonomi, teknik, juridik etc. Arbetet innebär visst kvällsarbete.
Vår verksamhet utgår från den kooperativa ideén och samverkan med våra medlemmar. Du kommer få stor föreningskunskap och möjlighet finns att som HSB-ledamot medverka som styrelseledamot i HSB:s bostadsrättsföreningar.

Din arbetsplats är på Fleminggatan 41 (vi kommer tillfälligt att flytta till Pampas Marina under 2012), Stockholm men du kommer också vara ute hos dina kunder.

Frågor gällande tjänsten besvaras av Områdeschef Jenny Jörgensen, tfn 08-785 34 49 eller jenny.jorgensen@hsb.se samt Områdeschef Christer Wickberg, tfn 08-785 34 36 eller christer.wickberg@hsb.se

Publiceringsdatum
2012-03-27

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-26
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
HSB Stockholm

Adress
HSB Stockholm
Fleminggatan 41
11284 Stockholm

Jobbnummer
1197754

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från HSB Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos HSB Stockholm: