Förskollärare till förskoleområde Ryd

Linköpings kommun / Förskollärarjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla förskollärarjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om arbetsplatsen
I Ryds centrum, på Mårdtorpsgatan 35, ligger Palettens förskola. Förskolan består av två avdelningar, en avdelning med barn i åldrarna 1-3 år och en avdelning med barn i åldrarna 4-5 år. Förskolan har stor innergård där goda möjligheter för pedagogisk verksamhet ute finns, i området kring förskolan finns även närhet till skog och natur som väcker nyfikenheten och inspirationen hos barnen.

På Palettens förskola har vi ett projektinriktat arbetssätt och pedagogerna i förskoleområdet arbetar med gemensamma teman för att möjliggöra att ge inspiration, stöd och ta lärdom från varandra. Områdets övergripande tema under det kommande året är "Berättandet".

På förskolan kommer du som förskollärare att ha regelbunden reflektionstid varje vecka. Utöver den veckovisa reflektionstiden kommer det fem gånger per termin ett avlösningsteam till förskolan för att möjlighet ska finnas för mer djupgående reflektion kring verksamheten. I en annan del av förskolans lokaler ligger Pedagogernas Hus, vilket är en mötesplats för förskoleområde Ryds alla pedagoger, där två pedagogistor arbetar.

I förskoleområde Ryd är visionen att "Alla ska få bli sitt bästa jag" vilket eftersträvas med ledorden "Olikheter berikar och alla har något de kan bidra med".

Publiceringsdatum
2018-01-15

Dina arbetsuppgifter
Som förskollärare ansvarar du för undervisningen i förskolan genom att bidra till att läroplanens mål och intentioner förverkligas i verksamheten. Tillsammans med arbetslaget ska du planera, genomföra och dokumentera det pedagogiska arbetet i förskolan.

Som förskollärare på Palettens förskola kommer du:

• Ha tillgång till områdets två pedagogistor och en ateljérista som har fokus på de pedagogiska frågorna både i nätverken och ute på avdelningarnas kvalitetsdagar.
• Ha tillgång till områdets specialpedagog och processtödjare.
• Ha tillgång till områdets språkotek och kretslab som finns till för att stärka vårt arbete med hållbara relationer till miljö, plats och personer.
• Få utbildning i pedagogisk dokumentation.

Kvalifikationer
Du som söker har förskollärarutbildning, lärarutbildning med inriktning mot förskola eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

I din roll som förskollärare ska du ha goda kunskaper och vara väl bekant med förskolans läroplan och övriga styrdokument. Utifrån det ska du ha förmågan att anpassa din undervisning till barnen och låta dem vara delaktiga i utformningen av undervisningen. Du ska på ett kvalitetsmedvetet sätt skapa goda förutsättningar för barnets utveckling och lärande, samt dokumentationen av densamma.

I din roll som förskollärare ska du gestalta en god förebild. Du är relationsskapande och samarbetar väl med de kontakter som förekommer i din yrkesroll anpassat till situationen.

Information om tjänsten
Tillträde: 2018-03-12

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 615

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Birger, Anna.Birger@linkoping.se
Erika Hall, Rekryterare Erika.Hall@linkoping.se 013-26 27 50
Karin Karlsson, Förskolechef karin.karlsson5@linkoping.se 013-294976
Timo Järvinen, Facklig företrädare, Lärarnas Riksförbund 013-207815

Företag
Linköpings kommun

Adress
Linköpings kommun
Linköpings kommun, Utbildningsförvaltningen
58181 Linköping

Kontorsadress
Apotekaregatan 13C, 582 24, Linköping

Jobbnummer
3902338

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: