Forskningsingenjör i maskinkonstruktion - Sunfuels - Kungliga Tekniska högskolan, Skolan för industriell teknik och m - Maskiningenjörsjobb i Stockholm
Forskningsingenjör i maskinkonstruktion - Sunfuels
Kungliga Tekniska högskolan, Skolan för industriell teknik och m / Maskiningenjörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla maskiningenjörsjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Skolan för industriell teknik och m i Stockholm

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, teknisk historia och filosofi.

Verksamheten vid skolan för industriell teknik och management omfattar de ingenjörs-, teknik och ekonomivetenskaper som är nödvändiga för att kunna utveckla nya produkter, material och produktionsprocesser på ett tekniskt ledande, ekonomiskt lönsamt och miljömässigt uthålligt sätt. Skolans kunskapsområden är energiteknik, industriell design och innovation, produkt- och produktionsutveckling, materialutveckling, mikro- och nanoteknik samt industriell ekonomi, organisation och ledning.

Institutionen för maskinkonstruktion bedriver omfattande forskning och utbildning inom produktframtagningsområdet. Verksamheten spänner över följande områden: maskinelement, maskinkonstruktion, mekatronik och inbyggda styrsystem, förbränningsmotorteknik, integrerad produktutveckling och innovation samt industriell design.



Arbetsuppgifter

I denna tjänst kommer du att arbeta i projektet Sunfuels vid institutionen för maskinkonstruktion.

Detta är ett samarbetsprojekt med KAUST i Saudiarabien och innebär framför allt utveckling och prov av nytt förbränningssystem för heavy duty trucks baserat på Metanol/Etanol.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en civilingenjörs- eller masterexamen i Maskin- eller Farkostteknik med inriktning mot Förbränningsmotorteknik. Din exjobbsrapport är klar för tryck och även godkänd. Dina kommunikativa förmågor i engelska är flytande, i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du har kunskap om motorsimulering i kommersiella mjukvaror, som exempelvis GT Power eller Boost. Vidare är det fördelaktigt om du har erfarenhet av deltagande i projekt såsom Shell Eco maraton, Formula student eller liknande.

För att passa i tjänsten tror vi att du har en god förmåga att arbeta självständigt. Du har vidare en analytisk förmåga och är bra på att samarbeta med olika intressenter. En framgångsfaktor för tjänsten är att du är ambitiös och driven.

Fackliga representanter

Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida.

Publiceringsdatum
2017-09-27

Så ansöker du
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.

Övrig information
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-07
Ange följande referens när du ansöker: M-2017-1221
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Christiansen Erlandsson, professor 08-790 78 93
Maya Salame, personalhandläggare 08-790 76 53

Företag
Kungliga Tekniska högskolan, Skolan för industriell teknik och m

Adress
Kungliga Tekniska högskolan, Skolan för industriell teknik och m
Lindstedtsvägen 30
10044 Stockholm

Kontorsadress
Lindstedtsvägen 30

Jobbnummer
3721094

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Skolan för industriell teknik och m: