Försäljningsansvarig för HR- och ekonomisystem

Hogia Mid Office AB / Försäljningsjobb / Stenungsund
2017-11-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäljningsansvarig för HR- och ekonomisystem" (publicerad 2017-12-08) ⬅️


Visa alla försäljningsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Mid Office AB i Stenungsund

Har du erfarenhet av försäljning och längtar efter en ny utmaning?

Vill du utvecklas tillsammans med oss?

Det här en chans för dig som har kommit en bit i karriären och nu är redo för nästa steg

• i ett stabilt bolag som satsar stort inför framtiden!



Hogia Mid Office AB vänder sig till mindre och medelstora företag och vår ambition är att erbjuda administrativa standardsystem och molntjänster som förenklar det dagliga arbetet.

I Hogia Mid Office arbetar vi med allt från försäljning till driftsättning och support.



Publiceringsdatum
2017-11-17

Om tjänsten
I rollen som nyförsäljningsansvarig på Hogia Mid Office kommer du att ha ett övergripande ansvar för försäljning av HR- och ekonomilösningar mot nya kunder bland annat inom offentlig sektor, industri, transport och bemanning.

Du arbetar aktivt med egen direktförsäljning mot kund, i huvudsak genom telefonsamtal, och du driver processen från prospektering och genomförande av webbvisning, till offert och avtal. I ditt arbete kommer du att få användning för din förmåga att skapa goda kundrelationer, samt ditt intresse för att hjälpa kunden att identifiera behov av administrativ effektivisering.

Du är också den som finner nya kreativa vägar att bedriva effektiv försäljning för dig och ditt team. Rollen omfattar ett mindre personalansvar, och genom att du framgångsrikt bedriver ditt eget försäljningsarbete så inspirerar och leder du andra att prestera och utvecklas. Du utformar strategiska visioner och målbilder som du omsätter till konkreta aktiviteter, och du bygger också relationer med interna partners, för att målinriktat uppnå mycket goda försäljningsresultat.

Hogia är ett kunskapsintensivt företag som sätter individen i fokus. För rätt person finns stora möjligheter att på sikt utvecklas inom Hogia-gruppen.

Är du vår blivande kollega?

Driv, engagemang, egen prestation, lyhördhet och en ständig strävan efter att skapa nytta för kunden är avgörande för att lyckas i denna roll. Du har en naturlig förmåga att upprätta och bibehålla strategiska partnerrelationer.

Att du har arbetat med direktförsäljning, telefonförsäljning samt tidigare har coachat andra ser vi som en självklarhet, medan entreprenörserfarenhet och högskoleutbildning är meriterande. Har du erfarenhet av programvaruförsäljning och/eller erfarenhet av någon av tidigare nämnda branscher så är det också en fördel.

Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter, medarbetare och relationer till kunder. Vi är måna om att skapa en miljö där medarbetare får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till utveckling. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Tillsammans vidareutvecklar och bygger vi vår verksamhet i små steg. Så har vi gjort sedan starten för 35 år sedan. Idag är vi 600 anställda i Hogiagruppen och har som mål att vara 700 anställda år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa? Välkommen in med din ansökan!

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan redan idag.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 625 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-10
Ange följande referens när du ansöker: 2017/103
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mimmi Cromberger, Talent Acquisition Specialist mimmi.cromberger@hogia.se

Företag
Hogia Mid Office AB

Adress
Hogia Mid Office AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
3808322

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Mid Office AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Mid Office AB: