Försäljnings- och kundprogramsansvarig

Försäljning / Säljarjobb / Göteborg
2017-12-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäljnings- och kundprogramsansvarig" (publicerad 2018-01-16) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäljning i Göteborg, Partille, Trollhättan, Halmstad, Helsingborg eller i hela Sverige

GöteborgsOperans vision - ett av norra Europas ledande operahus.

Ett modernt och nytänkande operahus som kännetecknas av professionalism och engagemang. Vi arbetar med en bred repertoar av opera, dans och musikal och är en viktig aktör i regionens utveckling. GöteborgsOperan AB är ett helägt bolag inom Västra Götalandsregionen med ca 500 årsanställda. Totalt ges på Stora och Lilla scenen samt i regionen ca 400 föreställningar per år för ca 225 000 besökare. Vi omsätter ca 450 miljoner kronor där ca 25 % är egenfinansiering. GöteborgsOperan är en mångkulturell arbetsplats med ungefär lika många kvinnor som män anställda.

Vill du vara med och fylla salongerna på GöteborgsOperan och arbeta i en kreativ, professionell och nyskapande miljö? Då är GöteborgsOperan en plats för dig!

Publiceringsdatum
2017-12-05

Dina arbetsuppgifter
GöteborgsOperan har i dag drygt 25 procents egenfinansiering, största delen kommer från biljettintäkter. GöteborgsOperan har som mål att stadigt öka sin egenfinansiering och din del i detta är att tillsammans med försäljningsavdelningen skapa förutsättningar för organisationen att kunna uppnå dessa mål. Som försäljningsansvarig ingår du i marknads- och försäljningsenheten och du rapporterar till försäljningschef. Du har även ett nära samarbete med flera andra avdelningar på GöteborgsOperan.

Du kommer ha två huvudsakliga ansvarsområden. Det ena är att leda vårt arbete med Kunden i Fokus, vilket innebär fullt ansvar för kundresan och kundprogram. Det andra är försäljningsansvar mot vårt B2B segment med bearbetning av våra större företagskunder och samarbetspartners.

I Kunden i Fokus har du ett ansvar att tillse att vår försäljningsorganisation arbetar systematiskt och på ett resultatinriktat sätt utifrån kundresan. Det innebär att du äger och utvecklar de processer som tillhör vårt arbete med CRM och kundresan så vi hela tiden har en optimal förutsättning att nå våra mål. Här jobbar du i nära samarbete med systemägaren av CRM.

Utöver dina huvudansvar, medverkar du i försäljningsplaneringen på en taktisk och operativ nivå och du har ansvar för genomförande och uppföljning av egna säljaktiviteter. Du kommer även att vara med och ta fram olika produktpaket. Du ska både vara en närvarande person som finns på plats för att lösa dagliga frågor men också arbeta med mer långsiktig verksamhetsutveckling.

Erfarenhet och utbildning
- Du har eftergymnasial utbildning inom marknad och försäljning med inriktning mot e-handel.
- Du har arbetat minst 5 år inom försäljning med dokumenterat goda resultat.
- Du har minst 3 års erfarenhet av att jobba med kundprogram och B2B.
- Du har mycket goda kunskaper i att arbeta med CRM.
- Du har erfarenhet av Business Intelligence (kundanalys/segmentering).
- Du har erfarenhet av projektledning.
- Det är meriterande om du har erfarenhet av förändringsarbete.
- Det är meriterande om du har erfarenhet från en politiskt styrd organisation.

Dina personliga egenskaper
För att nå ut till en bred publik behöver du ha ett brinnande intresse för försäljning och vara resultatinriktad. Du behöver kunna sätta dig in i komplexa processer och bryta ner dessa till aktiviteter och handlingar. För att lyckas med att utveckla verksamheten krävs att du är initiativrik, har ett driv och alltid strävar efter att gå i mål med dina uppgifter. Vår verksamhet är väldigt dynamisk och föränderlig, därför är en viktig egenskap att kunna hantera flera processer samtidigt. Förmåga att kunna strukturera ditt arbete är viktigt.

Vår publik liksom våra medarbetare representerar olika människor och yrkesgrupper. Detta bidrar till ett mycket intressant och spännande arbete som ställer höga krav på mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är en prestigelös, närvarande och social person, är mån om ett gott arbetsklimat.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% som inleds med en provanställning.

Arbete under vissa helger och kvällar kan förekomma. Ca 20 resdagar per år varav merparten dagsresor.

Lämna in din ansökan tillsammans med löneanspråk senast den 5 januari 2018. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Vill du veta mer kontakta: Försäljningschef Björn Andersson 031-10 80 26 eller HR-specialist Anna Holm 031-10 80 71. Facklig representant Teaterförbundet: Matilda Holmberg 031-10 80 00



GöteborgsOperan eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 februari 2018 tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-05
Ange följande referens när du ansöker: 2017/32
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Björn Andersson, Försäljningschef 031-10 80 26
Anna Holm, HR-specialist 031-10 80 71

Företag
Försäljning

Adress
Försäljning
Christina Nilssons Gata
41104 Göteborg

Kontorsadress
Christina Nilssons Gata

Jobbnummer
3839002

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäljning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäljning: