Försäkringskassan, Verksamhetsstöd söker Arkivarie

Försäkringskassan / Arkivariejobb / Ospecificerad arbetsort
2017-02-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringskassan, Verksamhetsstöd söker Arkivarie" (publicerad 2017-09-25) ⬅️


Visa alla arkivariejobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Ospecificerad arbetsort

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss

Informationsförvaltning står till Försäkringskassans ledning och verksamhetens förfogande med expertis i informationshanteringsfrågor. Kärnan i VS Informationsförvaltnings verksamhet är en effektiv, enhetlig och rättssäker informationshantering på Försäkringskassan. Enheten leder det strategiska arbetet med utveckling av informationshanteringen och arkivvården inom myndigheten. Enheten tar också fram interna styrdokument och ger stöd till verksamheten i form av rådgivning om informationshantering, arkivering och diarium.

Du blir en del av en grupp som består av totalt 10 arkivarier. Placeringsort kan vara Östersund eller Stockholm.

Publiceringsdatum
2017-02-02

Dina arbetsuppgifter
Som arkivarie medverkar du i arbetet med ledning av dokumenthanterings- och arkivfrågor inom Försäkringskassan. Arbetet är främst inriktat mot elektronisk informationshantering och du kommer bland annat arbeta med att ta fram gallrings- och bevarandeutredningar som ligger till grund för regelsättning i handläggningssystem och databaser.

Du deltar i arbete med att ta fram styrande och stödjande dokument och fungerar som expertstöd till verksamheten inom området. I rollen ingår även att bevaka strategiska dokumenthanteringsfrågor och delta i projekt som sakkunnig inom området.

Då du kommer tillhöra en grupp arkivarier så sker mycket av arbetet i samarbete med en eller flera kollegor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

• har en akademisk examen med minst 40 poäng (60 hp) arkivvetenskap.
• är analytisk, nytänkande, kvalitetsmedveten och drivande.
• har ett självgående och strukturerat arbetssätt samt förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter.
• har god förmåga att uttrycka sig såväl i tal som skrift.
• arbetar självständigt samtidigt som du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer.

Det är meriterande om du har yrkeserfarenhet, som arkivarie, inom något eller flera av nedanstående områden:

• statlig sektor
• e-arkiv
• kännedom om grunderna för utveckling, förvaltning och avställning av system
• relevant lagstiftning rörande behandling av personuppgifter
• strategi för bevarande och införande av eller arbete med processbaserad arkivredovisning

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper

Övrig information
2 tjänster, tillsvidare heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor förekommer i tjänsten.

Om du har frågor, kontakta rekryterande chef: Maria Jonasson, tel 010-118 80 87 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Emil Jarengrim, tel, 010-116 79 49 (för frågor om rekryteringsprocessen)

Fackliga representanter för SACO-S FK är Rita Lundström tel. 010-11 43 72, för ST-FK Mona Ericsson, tel. 010-118 85 55 och för Seko-FK Anne Svensson tel. 010- 113 83 07.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 19 februari 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
103 51 Stockholm
10351 Stockholm

Kontorsadress
103 51 Stockholm

Jobbnummer
3297131

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: