Försäkringshandläggare

Försäkringskassan / Bankjobb / Stockholm
2012-01-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringshandläggare" (publicerad 2016-09-27) ⬅️


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Referens: 002052-2012

Försäkringskassan söker

Försäkringshandläggare till Sjukpenninggrundande Inkomst, Återkrav, Underhållsstöd och Barnbidrag samt Föräldraförsäkring

Placering Nationellt Försäkringscenter Stockholm Klara

Arbetsuppgifter och ansvar

Som försäkringshandläggare ansvarar du för att handlägga ärenden i enlighet med gällande regler och processer. Du kontrollerar, rimlighetsbedömer och kompletterar uppgifter samt utreder och analyserar information. Därefter fattar du beslut samt verkställer beslutet. I ditt arbete har du mycket kontakt med våra kunder, både per brev och telefon vilket gör att du behöver ha en mycket god kommunikativ förmåga. 

I arbetet ingår att dokumentera och registrera relevant information kopplat till inkomna ärenden. 

Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål. 

Publiceringsdatum
2012-01-12

Kvalifikationer
Vi söker dig som 

• har slutbetyg från gymnasium eller motsvarande
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad;
• är strukturerad i ditt arbetssätt;
• har ett gott omdöme och är lojal med fattade beslut;
• uttrycker dig väl i tal och skrift;
• förstår och värdesätter människors olikheter. 

Det är meriterande om du har

• erfarenhet av liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag;
• kvalificerade yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning;
• kunskap om socialförsäkringen. 

För SGI gäller även att det är meriterande att ha jobbat med dagersättning. 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrig information
Anställningarna är både tills vidare och tidsbegränsade, heltid (för föräldraförsäkringen endast tidsbegränsade), med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta för Underhållsstöd och Bidrag; enhetschef Carina Klevenvall tfn 010-116 37 69 eller Helene Back tfn 010-116 48 04, för Återkrav Jonas Liljebäck tfn 010-116 44 09, för Föräldraförsäkring Caroline Barkstedt-Good tfn 010-116 40 19 och Anne Fredriksson, tfn 010-116 44 55, för Sjukpenninggrundande Inkomst, Jaana Salonen tfn 010-116 10 33 och Marie Lundebring tfn 010-116 39 40. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Eva Roman Giby tfn 010-116 91 19 eller Frida Nytén tfn 010-116 90 70. Fackliga kontaktpersoner är ST, Yvonne Björkquist tfn 010-116 38 13 och Maria Varo Jonsson tfn 010-116 10 87, SACO, Johan Enbom tfn 010-112 63 58 eller SEKO, Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 002052-2012 senast den 29 januari 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1126447

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: