Försäkringsadministratör till Linder & Partners

Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2019-11-20

Företaget
Linder & Partners är ett familjeägt företag som ger riktig rådgivning till företag och anställda inom pensioner och försäkringar. De skiljer sig åt från de flesta andra genom att de levererar objektiv rådgivning till sina kunder utan andra incitament än hjälpa kunderna att få de bästa lösningarna inom pensioner och försäkringar. Linder & Partners har utvecklat en egen affärsmodell som sätter kunden i fokus där de erbjuder försäkringar utan provision till lägsta möjliga avgift.

Linder & Partners började som ett litet försäkringsmäkleri för 30 år sedan och fortsätter än idag att expandera. Som anställd arbetar man med allt från mindre företag till stora börsnoterade bolag och organisationen präglas av engagemang och samarbete.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som försäkringsadministratör kommer du att hjälpa rådgivarna med att förbereda, handlägga och följa upp kundernas försäkrings- och tjänstepensionsärenden. Du är en sammanhållande länk mellan rådgivarna, försäkringsbolagen och kunderna.

Konkreta arbetsuppgifter kommer vara att samla information, utföra pensionsutredningar och sköta administrationen i samband med detta. Du kommer även att boka möten till rådgivare och förse dem med nödvändig information för att kunna ge en så bra och givande rådgivning som möjligt. De olika delarna av tjänsten är planering, uppföljning, mindre kalkylarbeten och allmänt kontorsarbete.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasial utbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning
• Några års erfarenhet av administration, gärna inom försäkringsförmedling
• Meriterande med kunskap och erfarenhet av kollektivavtalad försäkring, gärna ITP
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och du har mycket goda kunskaper i engelska

För att trivas i rollen tror vi att du är självgående och motiveras av att driva ditt arbete framåt. Du har lätt för att bygga relationer med andra människor och trivs med att samarbeta med andra. Du sätter alltid kunden i fokus och är lyhörd för deras behov. Som person är du prestigelös och har en vilja att hjälpa andra. Vidare är du noggrann och värdesätter att leverera ett arbete med god kvalité. Vi ser gärna att du uppskattar att vara en del av ett entreprenörs drivet företag som har ett genuint intresse för kundens bästa och en arbetsplats som präglas av en vänlig och familjär stämning.

Övrig information:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos Linder & Partners.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: försäkring, pension, ITP, rådgivning, säljare, stockholm, rådgivare, försäkringsrådgivning, försäkringsmäkleri, administratör, försäkringsadminstratör

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
4966008

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: