Försäkringsadministratör

Söderberg & Partners / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderberg & Partners i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.
Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering.
Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.
Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.
Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Vill du utvecklas inom pension och försäkring? Är du noggrann och strukturerad, gärna med en ekonomisk bakgrund? Söderberg & Partners söker en administratör inom livförsäkring som vill utvecklas tillsammans med oss!
Arbetet består av att hjälpa våra rådgivare med att förbereda, handlägga och följa upp våra kunders försäkrings- och tjänstepensionsärenden. Du blir en sammanhållande länk mellan rådgivarna, försäkringsbolagen och kunderna och arbetet är både självständigt och varierande.

Vi söker dig som trivs med administrativa uppgifter och vill utvecklas i ett affärsmässigt och trevligt team med högt i tak. Tidigare erfarenheter inom försäkringsadministration är meriterande, men vi lägger stor vikt på personlig lämplighet och du får bra introduktion och stöd på plats.
Vi ser gärna att du:
• Har utbildning inom ekonomi/försäkring
• Har erfarenhet av administration
• Är noggrann, effektiv och strukturerad
• Är kommunikativ och serviceinriktad
• Har goda datakunskaper, inklusive Excel
Registrera gärna din ansökan så snart som möjligt. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och uppmuntrar därför särskilt manliga sökande.
Placering: Sveavägen 13, Stockholm
Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelse
Omfattning: Heltid
Sista dag att ansöka är 2018-04-30
Kontaktperson: Izla Ayoub, 076-149 52 91
Vi har redan tagit beslut om annonsering samt rekryteringsprocess för denna tjänst och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med försäljare av annonsplatser och rekryteringsfirmor.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-03-23

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Söderberg & Partners

Adress
Söderberg & Partners
Sveavägen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13

Jobbnummer
4040816

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderberg & Partners

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderberg & Partners: