Förrättningsassistent, Ulricehamn

Lantmäteriet / Administratörsjobb / Ulricehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ulricehamn, Borås, Mullsjö, Tranemo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Ulricehamn, Jönköping, Vaggeryd, Alingsås, Värnamo eller i hela Sverige

Vill du utveckla morgondagens Sverige och bidra till samhällsnyttan?
Lantmäteriet finns i hela landet och arbetar i teknikens framkant. Vi ansvarar för fastighetsindelningen i Sverige och försörjer samhället med information om geografi och fastigheter samt bidrar till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. Lantmäteriet är platsen för dig som vill växa!Division Fastighetsbildning söker nu förrättningsassistent till vårt kontor i Ulricehamn. Det är ett omväxlande, självständigt och stimulerande arbete och du får en viktig roll i vårt arbete med fastighetsbildning. På kontoret handlägger vi de flesta typer av förrättningar. Det rör sig om allt från enstaka avstyckningar till skogsfrågor, exploatering, infrastruktur och genomförande av detaljplaner. Vi arbetar i ett positivt arbetsklimat med engagerade och kunniga medarbetare som bidrar till att utveckla verksamheten.


Publiceringsdatum
2017-08-17

Dina arbetsuppgifter
Som förrättningsassistent kommer du i första hand att självständigt bereda vissa moment i förrättningshandlaggningen. Det kan exempelvis röra sig om delgivning, protokollskrivande, utskick av handlingar, sakägarkontakter, kontroll och beredning av rättigheter, enklare utredningar, utskick av handlingar eller digital arkivering, men även andra administrativa uppgifter kan förekomma. Förrättningshandläggningen sker till stor del i team så du kommer att ha ett nära samarbete med förrättningslantmätare och andra experter som deltar i handläggningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom relevanta områden, t ex fastighetsförmedling, juridik eller likvärdig erfarenhet inom det fastighetsrättsliga området eller samhällsbyggnadsprocessen. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och god datorvana. Vi tror att en lämplig bakgrund kan vara t ex erfarenhet som mäklarassistent eller administration inom juridisk verksamhet eller offentlig förvaltning. Du har god förmåga att kommunicera på svenska både skriftligt och muntligt.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som förrättningsassistent är det viktigt att du
• är strukturerad och handlingskraftig.
• är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga.
• värdesätter både din egen och dina kollegors tid.
• har lätt att anpassa dig då tjänsten är ny och kan komma att utvecklas.
• har förmåga att arbetar självständigt utifrån givna ramar och eget omdöme.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Ove Svensson, funktionschef (0321-17425). Facklig företrädare för ST är Fredrik Eneholm (031-604239), samt för Lantmäteri-akademikerna/SACO, Anne-Marie Gustafson (031-7018535) Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Övrig information
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Du följer väl oss på Facebook och LinkedIn?

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-11
Ange följande referens när du ansöker: 302-2017/3659
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
LANTMÄTERIET

Adress
LANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle

Kontorsadress
Lantmäterigatan 2C

Jobbnummer
3647463

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet: