Företagssäljare som vill göra samhällsnytta - Kommunalförbundet Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet - Säljarjobb i Eskilstuna
Företagssäljare som vill göra samhällsnytta
Kommunalförbundet Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet / Säljarjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla säljarjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs
Visa alla jobb hos Kommunalförbundet Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet i Eskilstuna

Kommunalförbundet Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet (myndigheten) svarar för att den regionala kollektivtrafiken i, samt till och från Sörmland, utförs på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt samt att den bidrar till regional utveckling, god miljö och tillgodoser invånarnas behov av kollektivtrafik. Myndighetens övergripande mål är att skapa en attraktiv kollektivtrafik för hållbar tillväxt och utveckling.

Vi vill erbjuda en modern kollektivtrafik som är känd och omtyckt av alla. Vi har idag verksamhet i Nyköping och Eskilstuna.

Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet - Den moderna myndigheten som är Hållbar, Professionell och Lyhörd.


Publiceringsdatum
2018-03-19

Arbetsuppgifter
Har du koll på hur folk funkar och på vilka grunder de gör sina val? Är du duktig på att knyta kontakter och har förmågan att självständigt planera, leda och följa upp ditt eget arbete? Intresserar du dig dessutom för miljö-, samhälls-, och kollektivtrafikfrågor? Då kanske det här jobbet passar dig.

Det här är en nyinrättad tjänst inom myndigheten med målet att öka det kollektiva resandet i Sörmland inom segmentet tjänsteresor. I uppdraget som företagssäljare arbetar du inledningsvis med nykundsbearbetning, både via uppsökande kontakt och via förfrågningar som inkommer till myndigheten. När du träffar kunder är du myndighetens ambassadör och förväntas besvara och kanalisera kundernas frågor för att utveckla och bidra till en attraktiv kollektivtrafik. De prioriterade kunderna är till en början länets kommuner och landstinget. Genom nätverkande och kundmöten gör du behovsanalyser för att sedan kunna presentera goda lösningar för kunden. Du säkrar framgångsrika samarbeten genom att planera, delta i och genomföra kundaktiviteter som mässor och andra sammankomster. Successivt kommer fokus att riktas även mot andra organisationer och företag i länet. Rollen kommer att bjuda på nya utmaningar under en lång tid framåt.

Tjänsten är placerad på enheten för Kommunikation och försäljning som bland annat ansvarar för hela processen att initiera, analysera, planera, genomföra och utvärdera myndighetens information och kommunikation samt modernisera och effektivisera vår försäljning och öka det kollektiva resandet i länet. Din närmaste chef är kommunikationschefen som även ansvarar för medarbetare och verksamhet på vårt försäljningsställe Station360. Du rapporterar till försäljningsansvarig.


Kvalifikationer
Vi vill gärna att du har akademisk eller annan eftergymnasial utbildning inom exempelvis marknadsföring, försäljning, ekonomi, juridik/avtalsrätt eller beteendevetenskap. Vi tror att du har några års dokumenterad erfarenhet av företagsförsäljning, affärsutveckling eller verksamhetsutveckling. Du förstår hur man hittar rätt kontaktpersoner hos våra kundföretag och har jobbat med kundkontakter eller en konsultativ roll. Det är också en fördel om du är van vid att skriva policys, offerter och att teckna avtal. Om du har jobbat inom offentlig sektor och känner till beslutsvägarna i en kommunal eller landstingskommunal verksamhet är det ett stort plus. Vi vill att du har kunskaper om hur man påverkar människors beteende och att du har jobbat med dessa frågor i någon form. Du behöver ha en hög digital mognad och det kan underlätta om du arbetat med undersöknings- och analysverktyg.

Som person uppskattar du att jobba med att skapa ett eget innehåll i ett uppdrag med väldigt breda ramar. Du måste klara att skapa en framdrift i ditt uppdrag i en miljö där rutiner och givna svar saknas. Det kräver att du är trygg i dig själv och din yrkesroll och att du har mycket god struktur i ditt arbete. Ditt servicetänk och din förmåga att lyssna in kundernas behov är mycket viktig för att lyckas i rollen. Även uthållighet och förmåga att komma med kreativa lösningar ser vi som framgångsfaktorer. Vi förutsätter att du har intresse för samhällsfrågor och gillar offentlig verksamhet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 40 timmar/vecka Dagtid måndag-fredag. Vi tillämpar årsarbetstidsavtal. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.
FÖRMÅNER
Som anställd erbjuds du friskvårdsbidrag och reseförmån.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-02
Ange följande referens när du ansöker: 4369:2
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Laidna 016-710 25 09

Företag
Kommunalförbundet Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet

Adress
Kommunalförbundet Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet
Box 591
61110 Nyköping

Kontorsadress
Tingshusplatsen 2 61132 Nyköping

Jobbnummer
4029371

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kommunalförbundet Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet: