Föreståndare till boende för ensamkommande flyktingbarn

Aleris ensamkommande i Mölndal / Sjukvårdschefsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aleris ensamkommande i Mölndal i Mölndal

Publiceringsdatum
2014-09-09

Företaget
Aleris är ett privat vård- och omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom sjukvård, äldreomsorg och psykisk hälsa i Sverige, Norge och Danmark. Aleris ägs av Investor, har cirka 8 500 medarbetare och omsätter närmare 7 miljarder kronor.

STÖD OCH BOENDE FÖR UNGA
Våra verksamheter vänder sig till barn, ungdomar och unga vuxna som behöver hjälp i sin livssituation. Genom att fokusera på möjligheterna snarare än på problemen hittar vi vägar till framgång. Vi erbjuder kvalificerade insatser genom strukturerad öppenvård och familjehem i hela landet samt olika boendeformer för ensamkommande flyktingbarn.

I januari 2011 öppnade Aleris ett Put-boende för ensamkommande flyktingbarn i Mölndal. Den rymliga treplansvilla som utgör själva boendet har kapacitet att inhysa upp till 11 ungdomar. Huset ligger inom gångavstånd till Mölndals centrum och med närhet till naturen. Boendet är bemannat av personal dygnet runt, som finns där för att stötta de boende i vardagen. Verksamhetens mål är att ungdomarna den dag de flyttar till eget boende ska vara självständiga och självförsörjande individer och väl integrerade i det svenska samhället.

Verksamheten arbetar för att ungdomarna ska vara en del av ett sammanhang som är tryggt och strukturerat, som de är med och påverkar utifrån sina förutsättningar, som de finner glädje och mening i och som bjuder på lagom mycket utmaning.

Vi erbjuder dig

Våra korta beslutsvägar ger dig stor möjlighet att påverka ditt arbete. Du är öppen för förändringar och nya förutsättningar, i en miljö där långsiktighet och kvalitet är ledord.Hos oss står det personliga bemötandet i fokus. Våra värderingar; omtanke, engagemang, professionalism och nytänkande - är ledstjärnan i vår vardag.

Arbetsuppgifter
I egenskap av föreståndare har du totalansvar för verksamhetens innehåll och dess planering, utveckling, uppföljning och utvärdering enligt lagstiftning, forskning och fastlagda mål och riktlinjer.

Du ansvara för :

• Ledning och fördelning av arbetsuppgifter inom verksamheten
• Ekonomisk planering, såsom budget, månadsbokslut, prognoser och lönehantering
• Personalfrågor, rekrytering, administration, handledning och utbildning av personal i samråd med närmaste chef.
• God arbetsmiljö på enheten.

Bakgrund
Vi söker dig som har haft en ledande position med personal och budget ansvar. Du har erfarenhet av att jobba på ett boende med dygnetrunt- bemanning . Önskvärt är att du har tidigare erfarenhet från arbete med målgruppen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. 

 Du är utbildad socionom eller har likvärdig högskoleexamen och har körkort.

Dina egenskaper

Du har ett gott bemötande och positiv människosyn. Du bör vara initiativrik, ansvarsfull, noggrann och flexibel.     

Omfattning:heltid, tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning

Vill du söka tjänsten?

Skicka din ansökan via vårt rekryteringssystem genom att klicka på ikonen "skicka ansökan".

kontaktperson: Venus Amini 031-27 41 62

Välkommen med din ansökan senast 2014-09-25

Besök gärna vår hemsida www.aleris.se , där du kan läsa mer om oss och våra verksamheter

Arbetstider och omfattning
Heltid .

Ersättning
Enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Venus Amini 0702287708 venus.amini@aleris.se

Företag
Aleris ensamkommande i Mölndal

Adress
Aleris ensamkommande i Mölndal
Sjöängsvägen 21
19272 Sollentuna

Kontorsadress
Sjöängsvägen 21

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1991738

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aleris ensamkommande i Mölndal

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aleris ensamkommande i Mölndal: