Fordonshandläggare: Nationella operativa avd, plac Nationella in

Polismyndigheten / Maskinreparatörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla maskinreparatörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Solna, Stockholm, Södertälje, Sigtuna, Uppsala eller i hela Sverige

Polismyndigheten söker
Fordonshandläggare till Nationella operativa avdelningen med placering vid Nationella insatsstyrkan.

Beskrivning av arbetsplatsen
Nationella operativa avdelningens (NOA) uppgift är att bekämpa grov organiserad brottslighet och försvåra för kriminella organisationer att verka i Sverige. Avdelningen består av en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en kontaktenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, sju regionalt placerade utvecklingscentrum samt ett kansli.

Nationella insatsstyrkans (NI) huvuduppgift är terrorismbekämpning och är samhällets yttersta resurs vid händelser som är så allvarliga, ovanliga och riskabla att de inte går att hantera inom den vanliga polisverksamheten. NI har konstant beredskap och kan sättas in var och när som helst. NI är också en naturlig del i polisens kamp mot grov brottslighet eller i övrigt där det finns behov av NI:s förmågor. En annan viktig arbetsuppgift är omvärldsbevakning och förberedelser samt utbildning utifrån den problembild som finns mot Sverige. För att uppfylla de kraven har NI ett omfattande samarbete med såväl svenska som internationella myndigheter, organisationer samt också med andra länders insatsstyrkor.

Arbetsuppgifter
I rollen som fordonshandläggare så är ditt huvudsakliga arbete att ansvara för att NI:s omfattande fordonspark (bilar, lastbilar, båtar, mc och släpfordon) hela tiden är i operativt skick. Du ingår i supportorganisationen och arbetar i nära samverkan med dina kollegor i stora såväl som små frågor samt samverkar med aktörer internt och externt. Du kommer dock vara själv på sektionen i rollen som fordonshandläggare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvara för logistiken med att transportera fordon till och från, service och besiktning
• Snabbt åtgärda fel och brister, i enklare fall på egen hand och vid svårare fall genom att transportera fordon till verkstad
• Ansvara för att organisera och genomföra däckbyten samt viss fordonsvård
• Genomföra inköp som är fordonsrelaterade
• Svara för fordonsbudget
• Medverka i fordonsgruppen som sakkunnig och ansvara för att beslutade inköp genomförs
• Ansvara för ombyggnationer av fordon samt kontroll av att ombyggnationerna blir enligt kravspecifikation

Utöver de huvudsakliga arbetsuppgifterna bidrar du till arbetet med fordonsutvecklingen i stort. I vissa fall deltar du i operativa uppdrag där du företrädelsevis kommer ha ett logistiskt ansvar genom att exempelvis stötta under mobilisering med uppgifter såsom förflyttning av utrustning och fordon. Detta kan innebära arbete i både riskfyllda miljöer och situationer som ställer höga krav på självständighet och stresstålighet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har praktisk erfarenhet och vana av att underhålla och reparera fordon
• har erfarenhet av fordonshandläggning
• innehar körkort klass B
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska

Meriterande
Det är meriterande om du:
• innehar körkort klass BE och C
• innehar truckkort
• har erfarenhet av arbete med tunga lyft och lasthantering
• har erfarenhet av att arbeta i Microsoft Excel
• har erfarenhet av arbete i Agresso

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på ett stort eget ansvarstagande och förmåga att självständigt organisera ditt arbete utifrån givna målformuleringar. Du ska kunna fatta beslut och prioritera arbetsuppgifter inom ditt ansvarsområde samt att du är noggrann och systematisk då du har ett helhetsansvar och ska kunna redovisa för såväl ekonomiska som praktiska detaljer. Vidare krävs att du är praktisk och tar egna initiativ för att lösa uppkomna problem.

Kontakten med både interna och externa aktörer förutsätter att du är lyhörd och har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du ska kunna arbeta strukturerat även under stressade förhållanden och samtidigt vara flexibel med tanke på den händelsestyrda miljön.
Arbetet kräver att du har personlig integritet och ett högt säkerhetstänkande.

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på ett stort eget ansvarstagande och förmåga att självständigt organisera ditt arbete utifrån givna målformuleringar. Du ska kunna fatta beslut och prioritera arbetsuppgifter inom ditt ansvarsområde samt att du är noggrann och systematisk då du har ett helhetsansvar och ska kunna redovisa för såväl ekonomiska som praktiska detaljer. Vidare krävs att du är praktisk och tar egna initiativ för att lösa uppkomna problem.

Kontakten med både interna och externa aktörer förutsätter att du är lyhörd och har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du ska kunna arbeta strukturerat även under stressade förhållanden och samtidigt vara flexibel med tanke på den händelsestyrda miljön.
Arbetet kräver att du har personlig integritet och ett högt säkerhetstänkande.

På Nationella Insatsstyrkan sätter vi engagemang, ansvar, ärlighet och gemenskap som de viktigaste värderingarna på vår arbetsplats. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kommer att genomföras före anställning. Om du går vidare i processen kommer du att kallas till intervju och tester.

Ansökan
Vid din ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid inkl. jour och beredskap tillämpas. Tillträde: så snart som möjligt, enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2017-10-12

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-18
Ange följande referens när du ansöker: 96/17

Kontakt
Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Box 12256
10226 STOCKHOLM

Jobbnummer
3746883

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: